Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ.

Τάξη 2009-2010
2/θ Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών
Τμήμα κ. Μαίρης Μοστάκη


Κι όμως τα παιδιά κάνουν καταπληκτική δουλειά!!!

Τα παιδιά γράφουν γραμματάκια το ένα στο άλλο.(Αυθεντική γραφή κι όχι αντιγραφή.)
Μια τάξη με πολλές δυσκολίες, 23 παιδιά, 11 νήπια (εκ τω οποίων 3 αλλοδαπά,1 παλιννοστούντας), 12 προνήπια (εκ των οποίων 6 αλλοδαπά, 1 παλιννοστούντας) με πολύ μεγάλες δυσκολίες στη γλώσσα στα προνήπια κυρίως καθώς δυο από αυτά δεν ήξεραν καθόλου Ελληνικά( αδύνατη επικοινωνία μόνο με μετάφραση) άλλα δυο ελάχιστα (επικοινωνία και κατανόηση τα στοιχειώδη), και άλλα δυο σε κάπως καλό επίπεδο.
Το πραγματικά υπέροχο είναι πως παρόλες της δυσκολίες της τάξης μας έχουμε αυτή την στιγμή 6 νήπια που γράφουν, τα 2 διαβάζουν και πολύ καλά, 2 γράφουν με συλλαβική γραφή, 2 είναι σε στάδιο φωνολογικής συνειδητοποίησης ,
δηλαδή από τα 11 νήπια τα 8 ήδη γράφουν!!!
Ένα προνήπιο που γράφει με συλλαβική γραφή κι άλλα δύο που είναι ένα βήμα πριν από αυτό.
Δουλεύουμε σε ομάδες αξιοποιώντας στο έπακρο την ολιστική προσέγγιση της γλώσσας. Δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ικανότητες τους. Γράφοντας με κίνητρο, γιατί θέλει να γράψει, γιατί χαίρεται να γράψει, γράφοντας κάτι που να έχει νόημα για αυτά, και μέρα την μέρα ,βήμα το βήμα, φτάσαμε εδώ. Βεβαίως χωρίς την συνεργασία με την οικογένεια φυσικά και δεν θα είχαμε τόσο καλά και πολλά αποτελέσματα. Φαίνεται πως οι οδηγίες και συμβουλές από την αρχή της σχολικής χρονιάς έπιασαν τόπο! Δε σας κρύβω πως αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανη για τα <<παιδιά μου>>! Παράλληλα όμως με διακατέχει κάθε φορά η ίδια αγωνία….Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας για να θέσω το ερώτημα: Συνάδερφοι δάσκαλοι της πρώτης κυρίως, πως αξιοποιείτε αυτή την γνώση των παιδιών που ήδη έχουν κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης και γραφής;;;
Eδώ τα παιδιά γράφουν κείμενα ολόκληρα, φτιάχνουμε βιβλία και γράφουν το κείμενο, γράφουν λεζάντες σε αφίσες κτλ κι εσείς τους λέτε το Α…..Μα κύριε εγώ ξέρω να γράφω….
Έλα! Έλα! πάμε παρακάτω σήμερα θα μάθουμε το Γ.
Μόνο μια ευχή μπορώ να κάνω! να έχουν τα παιδιά σ όλη την σχολική τους πορεία τον ζήλο και την διάθεση που επέδειξαν στο Νηπιαγωγείο φέτος, να αντλούν χαρά και ικανοποίηση απο αυτό που κάνουν, και να οικοδομούν την γνώση έτσι όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας.

Αυτά είναι μερικά απο τα γραμματάκια μας!!!






















ΝΤΕΣΑΡΝΤ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΙΖΩ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
ΝΙΚΟΣ
ΕΛΕΝΗ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
ΙΩΑΝΝΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ.
ΑΓΓΕΛΟΣ.
ΜΑΡΙΑ ΣΕ ΣΥΜΠΑΘΩ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.
ΕΛΕΝΑ
ΙΩΑΝΝΑ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ
ΕΛΕΝΗ
Ο ΝΤΕΣΑΡΝΤ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΩ ΦΙΛΟ
ΘΕΟΔΩΡΑ
ΚΤΛ.