Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΤΟΜΠΟΛΕΣ

1.Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς κι όταν παρουσιαστεί η ανάγκη, τόμπολες- παιχνίδια εκμάθησης άλλοτε των χρωμάτων παράλληλα με εκμάθηση της κατεύθυνσης αριστερά, δεξιά, πάνω ,κάτω ακολουθώντας τα βελάκια των παιχνιδιών.
Ακόμα τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της αρχής του τέλους, να χρησιμοποιούν ζάρι χρωμάτων, να περιμένουν την σειρά τους να μαθαίνουν και να χάνουν.



2.Παιχνίδια με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας αλλά κι ενδιαφέροντος, το απρόοπτο της τσουλίθρας που σε φέρνει πίσω και το ευχάριστο της σκάλας που σε πάει πιο κοντα στο τέρμα, παράλληλα με τα χρώματα και τα βέλη κατευθυνσης.



3.Τόμπολες γραμμάτων -λέξεων με ζάρι κι οδηγίες που αποφάσισαν τα παιδιά ποιές θα είναι.
Δεν θα μπορούσε να ειναι αυτή η τόμπολα-παιχνίδι περισσότερο ελκυστική κι ενδιαφέρουσα για τα παιδιά αφού ειναι φτιαγμένη με τις φατσούλες τους και τα ονόματά τους. Φτάχτηκε με δυό βαθμίδες δυσκολίας τις κίτρινες οδηγίες με το καφέ ζάρι(αρχικά ονομάτων), τις φουξ οδηγίες με το κόκκινο ζάρι(αρχικά και με δίφθογγους ΓΚ,ΝΤ).
Αλλά εκτος απο την ανάγνωριση των αρχικών των ονομάτων τους, την ανάγνωση των οδηγιών ,κάνουμε και Μαθηματικά καθώς μετρούν μέχρι το δέκα και κάνουν τις ανάλογες κινήσεις.
Παίζουν, διασκεδάζουν ,μαθαίνουν, συνεργάζονται ,γελούν, χάνουν χωρίς να θυμώνουν!
Πολλοί στόχοι του προγράμματος αβίαστα και με παιγνιώδη τρόπο επιτεύχθηκαν.




ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Έδωσα στα παιδιά εικόνες από περιοδικά που παρουσίαζαν κάποιο ενδιαφέρον για σχολιασμό ώστε να μου πουν-περιγράψουν σε πρώτη φάση τι βλέπουν, να ερμηνεύσουν σε δεύτερη φάση αυτό που βλέπουν κι αν επιδέχεται δεύτερης και τρίτης ερμηνείας και να γράψουν σε τρίτη φάση αυτό που νομίζουν ότι λέει η εικόνα.
Στόχοι της εργασίας αυτής ήταν αφενός να αντιληφθούν τα παιδιά πως μια εικόνα μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές ερμηνείες αλλά και εικόνες που δεν επιδέχονται πολλών ερμηνειών.
Αφετέρου να κατανοήσουν τον ρόλο της λεζάντας στην εικόνα.
Και ασφαλώς τρίτος στόχος είναι να γράψουν τα παιδιά έχοντας ένα ευχάριστο ερέθισμα.


Ο Νίκος έγραψε: ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΣ
Ή ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ.



O Nτεσάρντ έγραψε: ΕΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΦΟΡΑ





Η Έλενα έγραψε:ΕΦΤΑΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΟΜΩΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ



Ο Αγγελος έγραψε με συλλαβική γραφή για ορισμένες λέξεις και ολοκληρωμένη γραφή για κάποιες άλλες:ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΙΣΙΝΑ ΠΑΠΟΥΣΤΙΩΝ.
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΗΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ.



Η Μαρία-Ρακέλα έγραψε:ΘΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΗ Η ΓΗ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ.



Και η Ιωάννα έγραψε:ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΦΟΥΣΚΕΣ Ή ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΕΤΣΙ Η ΓΗ ΜΑΣ ΔΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΒΡΩΜΙΚΗ.



Ο Αλέξανδρος που είναι προνήπιο και γράφει με συλλαβική γραφή έγραψε:Η ΦΑΛΑΙΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΜΑΚΡΙΝΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΑ ΦΑΛΑΙΝΑΚΙΑ ΤΗΣ