Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

Στο Νηπιαγωγείο Ολύνθου.

Mεταξύ άλλων συζητώντας για την γιορτή της μητέρας ρώτησα τα παιδιά αν θέλουν να δούμε τι έκαναν τα παιδιά που είχα την προηγούμενη χρονιά σε άλλο νηπιαγωγείο, όπως ήταν αναμενόμενο έδειξαν πολύ ενδιαφέρον.

Μπήκαμε λοιπόν στο blog μου και είδαμε τις εργασίες των άλλων παιδιών, αυτό που τους άρεσε ιδιαίτερα ήταν το κέρασμα που φτιάξαν τα παιδιά μόνα τους και αποφασίσανε να φτιάξουμε κι εμείς το ίδιο.

                                                  Διαβάζουν την συνταγή του γλυκού
Έτσι φέτος είπαμε να φτιάξουμε και να χαρίσουμε στις μανούλες

Α) Φοντάν κεράσματα που θα τα φτιάξουμε στην τάξη.
Β) Μικρά ανθοδοχεία-πουγγιά με ένα λουλουδάκι αληθινό μέσα.
Υλικά πηλός και διακόσμηση με την τεχνική του ντεκουπάζ με τις χαρτοπετσέτες.
Γ) Βιβλιοκάρτα
Δ) Να γράψουμε κι εμείς ένα ποιηματάκι για την μανούλα.


Α) Ζαχαροπλαστική με τα χεράκια μας.
Ζαχαροπλαστική! Την λατρεύουν! Και τι δεν μαθαίνουν φτιάχνοντας γλυκάκια και πόση προσοχή δείχνουν και με πόσο ενδιαφέρον κι ενθουσιασμό δουλεύουν!
Τι μαθαίνουμε... καινούριες γεύσεις και μυρωδιές, (ινδοκάρυδο, βανίλια, άχνη ζαχαρη, ζαχαρούχο γάλα), μαθηματικά, ποσότητες αρίθμηση (πόσες κούπες), γλώσσα ''ανάγνωση'' υλικών, κανόνες υγιεινής (καλό πλύσιμο χεριών) συνεργασία (περιμένω την σειρά μου να δουλέψω), υπομονή (ψυγείο χρόνος αναμονής), χαρά της προσφοράς, ικανοποίηση με το αποτέλεσμα, γευστική απόλαυση ε! να μη φάμε κι εμείς κανένα...

Φέραν όλα τα παιδιά τα υλικά που χρειαζόμασταν, αφού είχαμε λοιπόν τα υλικά και τα σκεύη και διαβάσαμε την συνταγή,

                                                      Διαβάζουν την συνταγή 

                                                 Προσθέτουμε ένα ένα τα υλικά μας

                           Μετράμε με πολύ προσοχή τις ποσότητες (μαθηματικά στην πράξη)
Ανακατεύουμε καλά καλά

                          Πλάθουμε τις μπαλίτσες μας και μετά ψυγείο...Η επιτυχία είναι σίγουρη.
Την επόμενη μέρα αφού έχουν σφίξει γερά στο ψυγείο, μπαίνουν στο χαρτάκι για φοντάν, τυλίγονται με διάφανο σελοφάν, και δένονται με κορδέλα έτοιμα να τα προσφέρουμε.

 Β) Μικροί αγγειοπλάστες.

Στα παιδιά αρέσει πολύ η ενασχόληση με το πλάσιμο (πλαστελίνη, πηλό, ζυμάρι) η οποία αποφέρει πολλά θετικά αποτελέσματα, ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας ,συντονισμό χεριού ματιού, φαντασία δημιουργικότητα, όγκος, βάρος, τρισδιάστατη αντίληψη, μονιμότητα του αντικειμένου, μετατροπή της ύλης, χρώματα, σχήματα,κι άλλα πολλά.
Έτσι στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου φροντίζουμε να έρθουν σε επαφή τα παιδιά μ αυτά τα υλικά και να εκφραστούν με διαφορετικό τρόπο. Η πρότασή μου να φτιάξουμε κάτι απο πηλό για την μαμά έγινε με χαρά δεκτή έτσι τα παιδιά σκέφτηκαν να φτιάξουν μικρά ανθοδοχεία και να βάλουν μέσα ένα λουλούδι να το προσφέρουν στην μανούλα τους, έτσι κι όταν μαραθεί το λουλουδάκι θα έχει η μαμά το ανθοδοχείο να τους θυμίζει αυτή την όμορφη μέρα, θα μπορεί και το παιδί να της χαρίζει αγριολουλουδάκια που μαζεύει στο διάλειμμα να τα βάζει εκεί η μαμά. Γιατί την αγάπη μας την δείχνουμε κάθε μέρα!

Πλάθουν μια στρόγγυλη ''πίτα'' ,σαν εργαλείο-πλάστη για να ανοίξει ο πηλός,χρησιμοποιούμε ένα κύλινδρο απο το οικοδομικό μας υλικό.

Στον κύλινδρο που χρησιμοποιούμε σαν καλούπι γυρω γύρω πλάθουν το αγγείο τους

Πιέζουμε τον πηλό γύρω απο το κύλινδρο καλά καλά και όσο κι όπως μπορούμε του δίνουμε το σχήμα του βάζου.

Μοιάζει με πουγγί αλλά είναι ενα αληθινό ανθοδοχείο φτιαγμένο με τα χεράκια τους

Τα έργα τέχνης μας σχεδόν έτοιμα θα πρέπει να στεγνώσουν.

Το καθένα μοναδικό και διαφορετικό απ τα άλλα


Με την τεχνική Ντεκουπάζ στολίζουμε τα ανθοδοχεία μας( με το πινέλο βάζουμε διάφανη κόλλα στο αγγείο μας και κολλούμε το σχέδιο που έχουμε κόψει απο χαρτοπετσέτα, πάνω απο την οποία ξαναπερνάμε κόλλα κι αφήνουμε να στεγνώσει) .


Πανέμορφα αγγεία καθένα με την ομορφιά του


Κι όταν μπούν μέσα σε κάθε ανθοδοχείο τα λουλουδάκια έτοιμα πιά για την μαμά, είναι μια πανέμορφη εικόνα!



Γ) Βιβλιοκάρτα.
Με τύπωμα λουλουδιού στολίζουν το εξώφυλλο της κάρτας τους, και γράφουν ευχές, με τον κόπτη κάνουμε παραθυράκι- καρδούλα για την  φωτογραφία τους. 
 Μέσα θα μπούν μια καρδούλα πράσινη, μια μπλέ ,μια πολύχρωμη, μια λουλουδιασμένη, μια ζωγραφιά της μαμάς και ποιηματάκια το δικό μας κι άλλα, επίσης θα γράψουμε γιατί αγαπούν την μαμά! "μαμά σ αγαπώ γιατί...."





Δ) Μικροί ποιητές
 Ποίημα για την μαμά.
 Καθ' όλη την διάρκεια της χρονιάς, πολλές φορές γράψαμε ποιηματάκια για διάφορους λόγους, διαβάσαμε σε πολλές περιπτώσεις ποιήματα και χαρήκαμε τα παιχνιδίσματα του λόγου, τις ρίμες, τις όμορφες και ευφάνταστες λέξεις ,αστείες λέξεις, τους κόσμους που σε ταξιδευει ένα ποίημα! έτσι τα παιδιά είναι εξοικιωμένα με αυτή την μορφή του λόγου και με πολύ μικρή βοήθεια είναι σε θέση να σκαρώσουν τα δικά τους ποιηματάκια! πόσο μάλλον όταν πρόκειται να το χαρίσουν στην αγαπημένη τους μανούλα!