Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΑ ΞΩΤΙΚΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ

Αφού τους αφηγήθηκα με αστείο τρόπο τις σκανταλιές των ξωτικών πάνω στο ουράνιο τόξο τα ρώτησα αν θέλουν να φτιάξουμε το δικό μας ουράνιο τόξο με τα ξωτικά του για να παίζουμε, φυσικά απάντησαν Ναι αι αι αι αι.....
Εδώ η ομάδα χρωματίζει με πινέλα και τέμπερα το ουράνιο τόξο πολύ καλή ευκαιρία γνωριμίας με υλικά, τεχνική, χρώματα, προσοχή κτλ  για τα μικρά μας, και για μένα να δω πόσα και ποιά χρώματα γνωρίζουν τα προνήπια.

Η ομάδα χρωματίζει και κόβει τα ξωτικά, κάποια παιδιά που δεν θέλουν, ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες

Γράφω σαν πίνακα αναφοράς πάνω αριστερά μόνο τα αρχικά των ημερών με διαφορετικό χρώμα ένα για το αντίστοιχο ξωτικό, γι αυτά που ξεκινούν με το ίδιο, γράφω και το δεύτερο γράμμα , συμπληρώνω για κάθε γράμμα το τι έκανε το κάθε ξωτικό θα αξιοποιηθεί σε δευτερη φάση προσπαθώντας απο το αρχικό γράμμα να ''διαβάσουν'' το ρήμα, καθώς και πάνω στο ουράνιο τόξο τις ανάλογες λέξεις των χρωμάτων σαν πίνακας αναφοράς χρωμάτων.
Πλαστικοποιώ τον πίνακα, τα ξωτικά και γράφω στο πίσω μέρος καθε ξωτικού το ονομά του να το χρησιμοποιεί το παιδί σαν επιβεβαίωση.
Χριτσ χράτσ διάσπαρτα στο χώρο και στην πλάτη των ξωτικών κι είναι έτοιμο!


Ερώτημα -πρόβλημα 1
Ποιό ξωτικό είναι η Τετάρτη;
Θα πρέπει να σκεφτεί να κοιτάξει το πρώτο αλλά και το δεύτερο γράμμα της Τετάρτης γιατι υπάρχει κι η Τρίτη, αφού την βρεί στον πίνακα αναφοράς με τις μέρες της βδομάδας (κοπέλες που έχουν φτιάξει επίσης τα παιδιά) και αφού την εντοπίσει με το βελάκι και διαβάζοντας απο την αρχή θα πρέπει να  βρει και τα ανάλογα γράμματα στην λίστα πάνω αριστερά στο ουράνιο τόξο μας, θα πρέπει να δεί με τι χρώμα είναι τα γράμματα και να βρει το ανάλογο ξωτικό.
Απαιτητικό μα ευχάριστο!

Eρώτημα-Πρόβλημα 2
Το κόκκινο ξωτικό πως ονομάζεται;
Αντίστροφη πορεία απο την προηγούμενη αλλά με την ίδια λογική να εστιάσει στο αρχικό γράμμα

Eρώτημα-Πρόβλημα 3
Μαθηματική προσέγγιση πόσα είναι ολα τα ξωτικά πόσα έφυγαν πόσα έμειναν κτλ.






Οι μέρες σκοπίμως έχουν το ίδιο χρώμα για να ''διαβάσει'' τις καρτέλες και να μη ξεχωρίζει τις μέρες απο άλλα χαρακτηριστικά. Επίσης φτιαγμένες απο τα θαυματουργά χεράκια των παιδιών.

Κοιτάζει την πλατούλα για επιβεβαίωση, τα νήπια αν θέλουν να προσπαθήσουν μας λένε τι έκανε η Τετάρτη εντοπίζοντας το Γ του Γιώργου κτλ. Τα βοηθάμε και τέλος κάνουν με το ξωτικό τους την ανάλογη κίνηση πάνω στο ουράνιο τόξο θεατρικά και αστεία για να πάει μετά να΄΄ξεκουραστεί΄΄ στο΄΄δωμάτιό΄΄ του στο σπιτάκι- ημερολόγιο στην θέση για τις μέρες.


Παρατήρηση: Τα παιδιά το λάτρεψαν αυτό το παιχνίδι (φυσικά το ότι το έφτιαξαν μόνα τους και συμμετείχαν σ όλη την διαδικασία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ) τους άρεσε πολύ και αυτό που διαπίστωσα είναι πως και πιο αδιάφορα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και τα κατάφεραν παρα πολύ καλά βρίσκοντας με σχετική άνεση αυτό που τους ζητούσα.

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΑ ΞΩΤΙΚΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΤΟΞΟΥ

 Ευχάριστο μα Απαιτητικό,
 Δημιουργικό και Διασκεδαστικό
 Αυτό είναι το Ουράνιο τόξο μας...με τα ξωτικά του!



 Ένα παιχνίδι που μας μαθαίνει: α) τις μέρες τις βδομάδας, β) τα αρχικά γράμματα και τα ονόματα των ημερών σαν λέξεις  γ) τα χρώματα της ίριδας, και τις λέξεις δ) απαρίθμηση, ε) προσπαθώντας να διαβάσουμε τι κάνει το κάθε ξωτικό αναγνωρίζοντας τα αρχικά γράμματα των ρημάτων στ)πως να αξιοποιούμε τους πίνακες αναφοράς, ζ)πως μπορει ένα παιχνίδι να παιχτεί με πολλούς τρόπους, η)πως μπορούμε μόνοι μας να φτιάξουμε πολλά! Και άλλα που ενδεχομένως η καθεμιά μας θα μπορούσε να σκεφτεί.
Ένα παιχνίδι που ικανοποιεί την ανάγκη για δημιουργία, ζωγραφική με πινέλα και τέμπερες, μαρκαδόρους, κόψιμο.
Ένα παιχνίδι που ευνοεί την μάθηση και κινητοποιεί νοητικές λειτουργίες αρκετά σύνθετες βοηθώντας το παιδί με ευχαριστο και παιγνιώδη τρόπο κα κάνει μεγάλες κατακτήσεις απο τις πρώτες κιόλας μέρες στο νηπιαγωγείο.
΄Ολυνθος Σεπτέμβριος 2011.

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ;

Κουκλοθέατρο αγαπημένο...των παιδιών! και των μεγάλων που μένουν για πάντα παιδιά!

 Αν προσεγγίζαμε το κουκλοθέατρο ως μέσο παιδαγωγικό που συντελεί στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού θα είχαμε να απαριθμήσουμε ολόκληρη λίστα με τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά σ αυτή την τόσο γλυκιά και τρυφερή ηλικία όπου ο κόσμος του φανταστικού ζωντανεύει και οι κούκλες μιλούν πραγματικά, κινούνται και με ένα μαγικό τρόπο μιλούν στην ψυχούλα των παιδιών!
Τα παιδιά λειτουργούν ως ακροατές και θεατές αλλά και ως δημιουργοί ( κατασκευή κούκλας ,σκηνικού) σεναριογράφοι όταν επινοούν την δική τους ιστορία, κουκλοπαίκτες όταν αποδίδουν μια ήδη γνωστή και παιγμένη από την νηπιαγωγό ιστορία.

Συνεργάζονται μεταξύ τους, και αξιοποιώντας βιωμένες τους εμπειρίες, δημιουργούν καταστάσεις ζωής.
Βελτιώνουν την αισθητική τους αντίληψη, εμπλουτίζουν την γλωσσική εκφραστική τους ικανότητα.
Έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν συναισθήματα και ιδέες να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να συναποφασίσουν, να σκεφτούν κριτικά, να αναζητήσουν λύσεις.
Εικαστική έκφραση ,ήχος και κίνηση εμπλέκονται σε κάθε προσπάθεια θεατρικής έκφρασης.
(Οδηγός της Νηπιαγωγού)

'Oλυνθος  Σεπτέμβριος 2011
Ξέροντας λοιπόν τις δυνατότητες των φετινών μου νηπίων  κατασκευαστικές και εκφραστικές (κόψιμο, κόλλημα, απόδοση λόγου κτλ( όταν είσαι στο ίδιο σχολείο και την επόμενη χρονιά μπορείς να ξεκινήσεις πιο δυναμικά γιατί τα ξέρεις τα παιδιά, πρώτη φορά έχω αυτή την χαρά)  είπα να παίξουμε κουκλοθέτρο τις πρώτες μέρες με θέμα:  Το σχολείο είναι υπέροχο (ιδέα απο το Παράθυρο).
Τα παιδιά τα κατάφεραν μια χαρά! το χάρηκαν! και ακόμα το παίζουν και αναφέρονται στην κουκουβάγια την Μελένια που ήθελε να φτιάξουν σχολείο...

Το σκηνικό μας τοποθετείται πίσω απο το κουκλοθέτρο οι δακτυλόκουκλες φοριούνται και προσέξατε ότι τα παιδιά απο μόνα τους σκύβουν για να μη φαίνονται; και πως κρατούν όσο πιο σωστά μπορούν τις κούκλες τους; Οι διάλογοι που ανέπτυξαν ξεπέρασαν κάθε προσδοκία  πρώτες μέρες στο σχολείο. Μάθαμε διασκεδάζοντας μάθαμε παίζοντας και χαρήκαμε όλη την διαδικασία.



                                   
Τα παιδιά επι το έργον...Φτιάξανε τις δαχτυλόκουκλες όπως μπορεί ο καθένας τα μεγαλύτερα παιδιά βοηθούν τα μικρότερα στο κόψιμο, η κυρία φτιάχνει το'' φόρεμα'' και έτοιμη η κουκουβάγια η Μελένια, ο Μίμης ο αρκούδος κι ο Λίνος ο λαγός!

  
                                   
Μικροί καλλιτέχνες  σε δράση και το υπέροχο σκηνικό μας έτοιμο! διακρίνουμε το βουνό της κουκουβάγιας με την μαμά της και το σχολείο στην κορυφή κι απ την άλλη το πυκνό δάσος των ζώων. Ουρανός, σύννεφα, ήλιος, χορτάρι απαραίτητα στοιχεία στην ολοκλήρωση του έργου μας!










Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου 2011

ΓΡΑΦΩ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΚΥΡΙΑ



Καλή σχολική χρονιά σε όλους !


Η ΑΓΑΠΗ των παιδιών δίνει νόημα στο δύσκολο έργο μας,  και ανεβάζει το ηθικό μας κυρίως εν μέσω της κρίσης που διανύουμε.
Ξεκινώ λοιπόν λίγο ανορθόδοξα με τα γραμματάκια των περσινών μου παιδιών για να πάρω δύναμη και χαρά!
Και κάποια αισιοδοξία για το μέλλον!
('Ολυνθος ολοήμερο τμήμα 2010-2011)

Η ανυστερόβουλη αθώα αγάπη των παιδιών πάντα μου δίνει τόση δύναμη και διάθεση να συνεχίζω δίνοντας τον καλύτερο εαυτό μου για να κάνω το καλύτερο που μπορώ!
Συνήθως ζητώ από τα παιδιά στο τέλος της σχολικής χρονιάς να με ζωγραφίσουν και αυτό το κάνω ως μια μορφή εσωτερικής αξιολόγησης να δω πως με βλέπουν τα παιδιά και τι νιώθουν.
Η αγάπη τους αφοπλιστική με γεμίζει πάντα συγκίνηση και κρατώ αυτές τις ζωγραφιές παρακαταθήκη ονείρων…!

Τα νήπια (κι ένα προνήπιο) κατακτούν την γραφή και σε πολύ καλό επίπεδο την ανάγνωση, πως;;;;
Εφαρμόζοντας την σύγχρονη διδακτική της ολιστικής προσέγγισης στη γλώσσα, την αναδυόμενη γραφή και ανάγνωση μέσα από καθημερινά «προβλήματα» που προκύπτουν στην τάξη, γράφοντας όπως μπορούν και όταν θέλουν και μαθαίνοντας μέσα από τα λάθη τους.
Γράφοντας γιατί νιώθουν πως εκεί καλό θα ταν να γράψουμε κιόλας, δεν αρκεί η εικόνα δηλαδή να νιώσουν την αναγκαιότητα και χρησιμότητα του γραπτού λόγου.
Ιδού λοιπόν κάποια απο τα ''γραμματάκια''...ζωγραφιές τους.

   Δώρα: Σ  αγαπώ κυρία Μαίρη και Σεμίραμις, μ ευχαριστεί που είσαι πάντα μαζί μας.

       Ευμορφία: Κυρία σ αγαπω πολύ και είμαι χαρούμενη που αύριο έχουμε γιορτή
       Καλό καλοκαίρι καλές διακοπές.

                                               Ελεάννα: Καλό καλοκαίρι καλές διακοπές

Ζίνα: Καλοκαίρι χρόνια πολλά με αγάπη


Ελπίδα( προνήπιο): κυρία μου άρεσε πολύ στην τάξη εύχομαι να είσαι πάντα καλά