Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016

Το Όνομά μου! το όνομά σου!

Το Όνομά μου! Το Επώνυμό μου!

Τα παιδιά ήδη έχουν κατακτήσει πολλές δεξιότητες γραφής, κι αυτό έχει συμβεί...!!!! 
Ρωτάω πάντα τα παιδιά για να δω την αντίληψη που έχουν για την κατάκτησή τους αλλά και το πως νιώθουν!
-Χριστίνα ,Αχιλλέα, Κωνσταντίνε, Κατερίνα...γράφεις...πως έμαθες να γράφεις;
-Μόνη μου κυρία!
-Μόνος μου κυρία!
Έχει πολύ ενδιαφέρον σημαίνει ότι δεν δυσκολεύτηκε, του φάνηκε απλό όμως δεν είναι!
Αυτό για μένα δείχνει ότι όλη η διαδικασία έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε το παιδί νιώθει πως το κατάφερε μόνο του, δεν πιέστηκε, αλλά με πλήθος δραστηριοτήτων ευχάριστων, ελκυστικών με μορφή παιχνιδιού με σεβασμό στις δυνατότητες του κάθε παιδιού, με εσωτερικά κίνητρα να θέλει να γράψει...

 Πολλά παιδάκια λοιπόν γράφουν με πλήρη ανάπτυξη, όλα τα φωνήματα με κεφαλαία κυρίως, κάποια είναι σε φάση συλλαβικής γραφής, αλλά όλα γράφουν και εμείς διαβάζουμε αυτό που γράφουν χωρίς βοήθεια!
 Τι γίνεται όμως με την ανάγνωση;
Τα παιδιά διαβάζουν- αναγνωρίζουν όλα το όνομά τους , αλλά και των συμμαθητών τους, τις μέρες , μήνες, εποχές, καιρό  από τους πίνακες καθημερινής ενασχόλησης(Κάποια διαβάζουν σιγά σιγά τον γραπτό λόγο γύρω τους στα βιβλία μας στις καρτέλες των θεμάτων μας, Η ανάγνωση είναι πιο απαιτητική, το παιδί πρώτα γράφει και μετά διαβάζει συνήθως) 
Διαβάζουν τα ονόματά τους με κεφαλαία αλλά και πεζά, όμως μπορούμε να διαβάσουμε τα επώνυμα μας;
 Κάθε παιδί λίγο πολύ αναγνωρίζει το επώνυμό του με Κεφαλαία (κυρίως το πρώτο γράμμα αλλά μπαίνουν στην διαδικασία να δουν και το δεύτερο όταν αρχίζει από το ίδιο γράμμα,και το τρίτο και το τελευταίο, κι εγώ το χω αυτό κυρία στο όνομά μου, κτλ.Μαθαίνουν τα δίψηφα σύμφωνα μπ, ντ, κτλ κι αυτό γιατί στα ονόματα αυτά είναι στην μέση και δεν γίνονται εύκολα αντιληπτά, ενώ στα επίθετα μπορεί να τα συναντήσεις στην αρχή όπως εμείς φέτος κι έτσι να κάνουν ακόμα μια σημαντική κατάκτηση.

Πως;;;Παίζοντας φυσικά!  πάντα!


Ενα σπιράλ τετράδιο 
Κόβω σε δύο ή τρία μέρη όλες τις σελίδες και γράφω στο πάνω μέρος τα ονόματα με μικρά,
στο μεσαίο με μικρά και κεφαλαία αλλά με ανακατεμένη σειρά , σε άλλη σελίδα το όνομα σε άλλη το επίθετο!

 Το παιδί αρχίζοντας βρίσκει το όνομα κάποιου παιδιού πρέπει να το διαβάσει ΟΚ! ευκολάκι αλλά κυρία δεν ξέρω πως λέγεται ο Φάνης φυσικά το λέμε   και ξανά ξεφυλλίζοντας στο μεσαίο μέρος βρίσκει το επώνυμό του παιδιού. Έχει βαθμό δυσκολίας αλλά είναι πολύ ευχάριστο γιατί τα παιδιά θέλουν να παίζουν με τα ονόματα και τα επώνυμα τους. κάποια παιδιά με ίδιο όνομα τα λέμε και με το επίθετο κι έτι η ομάδα τα γνωρίζει, στην παρεούλα όταν σημειώνουμε τις παρουσίες πολλές φορές επί τούτου τα προσφωνώ με το όνομα και το επίθετο.

 Αρχικά θα το παίξουμε με τα επίθετα στα κεφαλαία κι αργότερα με τα μικρά.
Τα προνήπια θα βρουν το δικό τους όνομα κι επίθετο! Κι όλοι θα μάθουμε παίζοντας!

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Αμυγδαλιά


Ετίναξε την ανθισμένη Αμυγδαλιά.. Εικαστική δημιουργία όπου τα παιδιά τινάζουν τα κλαδιά της Αμυγδαλιάς! Αφού διαβάσαμε το ποίημα του Δροσίνη , ακούσαμε το τραγούδι, χορέψαμε, είπαμε την ιστορία αυτού του ποιήματος το αποδώσαμε με τέμπερες πινέλο  δακτυλομπογιές , κολάζ τις φιγούρες μας!


Δραματοποίηση της <<Νυφούλας του Βοριά>> ένας λαϊκός μύθος δραματοποιείται και επενδύεται μουσικά από την Γωγώ Αγγελοπούλου και το παράθυρο τεύχος 37.
Φτιάξαμε το παράθυρο της Αμυγδαλιάς...

Ο Βοριάς μεταμορφώνεται σε ιππότη
 Την αγκαλιάζει μ αυτή παγώνει και την μεταμορφώνει ο θεός που την λυπήθηκε σε δέντρο

Η Δραματοποίηση πολυαγαπημένη ενασχόληση των παιδιών όπου με τον πιο ευχάριστο τρόπο τα παιδιά κατακτούν πλήθος γνώσεων και δεξιοτήτων.

Τα παιδιά ζωγραφίζουν την δραματοποίηση





 Ατομική εργασία  κλαδάκι Αμυγδαλιάς με πινέλο τέμπερα και δακτυλομπογιά.
Την εργασία αυτή δούλεψαν με την καλή συνάδερφο κ. Ζωή


Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2016

Ζώα του Δάσους


Τα Ζώα του Δάσους
Τα παιδιά με την συνεχή τους ενασχόληση των εικαστικών τεχνικών τόσο σε ζωγραφική με τέμπερες όσο και κολάζ αποκτούν πολύ μεγάλη άνεση στο να δημιουργήσουν έργα με ελάχιστη πια βοήθεια από την εκπαιδευτικό.
Αφίσα με μικτή τεχνική ζωγραφική με τέμπερα για το δάσος και κολάζ τα ζώα
και λεζάντες με τις ονομασίες των ζώων!

Δημιουργική γραφή!
Ας φτιάξουμε αστείες ιστορίες με ζώα του δάσους!!!

<<Η ιστορία με τους περισσότερους ήρωες>>
Α΄Ομάδα

                                                           <<Παιδάκι και λύκος>>
                                                                   Β΄Ομάδα
                                         Η ιστορία του Βαγγέλη δεν τελείωσε ακόμα...
 Τα παιδιά έχουν στην διάθεσή τους πολλά παλιά χαλασμένα παραμύθια από τα οποία μπορούν να κόψουν ότι θέλουν για να φτιάξουν την ιστορία τους! Πραγματικός ενθουσιασμός και διάθεση για ψαχούλεμα δες αυτό δες εκείνο ίσως τους θυμίσει κάτι το ανακαλούν το διηγούνται στους άλλους, δουλεύουν σε ομάδες, συνεργάζονται συμφωνούν, διαφωνούν, διατυπώνουν ιδέες κι αυτό όλο είναι ΜΕΓΑΛΕΙΟ.
 Αφού καταλήξουν στις εικόνες τους τις επεξεργάζονται....φτιάχνοντας σιγά σιγά την ιστορία
 Τις κολλούν με την σειρά που εξελίσσεται η ιστορία και η κυρία γράφει τα λόγια όπως τα λένε τα παιδιά. Τα παιδιά γράφουν όπως μπορούν λεζάντες, τον τίτλο που επιλέγουν μόνα κι έτοιμο!

Ατομικές δημιουργίες


Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Γενέθλια Blog

                         6 Χρόνια πέρασαν...


Το Blogοσπιτάκι μου έχει γενέθλια! 
13 Φλεβάρη 2010 η πρώτη ανάρτηση...χωρίς ακόμα να έχω ξεκαθαρίσει τι είναι blog, τι αναρτήσεις, τι ιστοσελίδες κτλ. έτσι ξεκίνησε αυτό το ταξίδι που συνεχίζεται αμείωτο!
Κάποτε  παύσεις ανωτέρας βίας με έκαναν να μην έχω χρόνο για αναρτήσεις .
Εκείνο το διάστημα είμαστε πολύ λίγες στο χώρο με δειλά βηματάκια...και πραγματικά με τον καιρό είναι εντυπωσιακό αυτό που συμβαίνει με τις νηπιαγωγούς!
Συνάδερφοι με ακολούθησαν και βρήκαν ενδιαφέρουσες τις δουλειές μου και τις ευχαριστώ όλες!
Συνάδερφοι μου έδωσαν τα βραβεία τους μα εκείνο το διάστημα δεν ήταν δυνατό να ασχοληθώ με το blog, τις ευχαριστώ.
Μπήκα σε ομάδες και όσο μπορώ παρακολουθώ και αναρτώ κι εγώ! 
Σαν παιδί η γλυκιά μανούλα μου δεν μου έκανε γενέθλια γιατί στα χωριά τότε δεν το συνηθίζαμε!
Στο νηπιαγωγείο γιορτάζω κάθε μέρα γενέθλια (από τις τούρτες άμμου που φτιάχνουν τα παιδάκια και βάζουν κλαδάκια για κεριά)
τα γλυκά μου με τι χαρά μου λένε το τραγουδάκι! 
Πολλά γενέθλια έπεσαν και θα συγκινηθώ....Χρόνια Πολλά στο Blog κι ας είναι ένας χώρος έκφρασης και επικοινωνίας!



Τριγωνοψαρούλης

                                                               Θέατρο και όχι μόνο!




         Πάμε θέατρο; Ναι!!!! Και παρακολουθήσαμε την παράσταση : ''Τριγωνοψαρούλη μην εμπιστεύεσαι ποτέ... αχινό΄΄
Πολλά τραγούδια! πολλά μηνύματα! ωραίες ερμηνείες, σκηνικά και  κουστούμια τα παιδιά λατρεύουν το θέατρο και κάθε φορά είναι γι αυτά κάτι μαγικό!






                                     Ο Τριγωνοψαρούλης μας έργο ομαδικό μετά την παράσταση!


 Τα παιδιά έχουν στη διάθεσή τους πολλά χαρτιά γλασέ, κόλλες, ψαλίδια και δημιουργούν όπως μπορούν τον Τριγωνοψαρούλη  τους φίλους του, αλλά και τον αχινό...


                                      Ομαδικό έργο αλλά και ατομικά αριστουργήματα

Κολάζ και νερομπογιές!