Σάββατο 28 Απριλίου 2012

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ


Ένα ολιγοήμερο σχέδιο εργασίας που διεξήχθει την σχολική χρονιά 2010-2011 στο νηπιαγωγείο Ολύνθου όπου τότε εργαζόμουν!
                              Οι εκλογές της τάξης μας.
Με αφορμή τις εκλογές του Νοεμβρίου 2010 μιλήσαμε για το τι είναι δημοκρατία, πως διεξάγονται οι εκλογές κι αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας εκλογές στην τάξη.
Ο Προβληματισμός που γέννησε και την ανάγκη εκλογών ήταν ότι δεν μας άρεσε όταν έπρεπε να μας καλέσει η κυρία μας να μας λέει: τα παιδιά της κυρίας Μαίρης να μπουν μέσα όταν τελείωνε το διάλειμμα μιας κι είμαστε διθέσιο Νηπιαγωγείο και έξω είμαστε μαζί με τα παιδιά του άλλου τμήματος. Δεν μας άρεσε να είμαστε μια τάξη χωρίς όνομα κι έτσι σκεφτήκαμε να τις δώσουμε όνομα αλλά ΠΟΙΟ;;;
Ελαφάκια ή Σκιουράκια;
Οι εκλογές της τάξης μας για την ανάδειξη του ζώου που προτιμάμε να είμαστε.

Εδώ η εφορευτική επιτροπή αφού έγραψε όλα τα ονόματα των παιδιών της τάξης διεξάγει την διαδικασία, διαγράφει αυτόν που ψηφίζει, ο οποίος αφού υπογράψει…

 ...παίρνει φάκελο και ψηφοδέλτια, όλοι παρακολουθούν με προσοχή την διαδιακασία!

 
Κι άλλο παιδί ψηφοφόρος…Παίρνει τα ψηφοδέλτια (εικόνα σκίουρου και ελαφιού) καθώς και το φάκελο…γίνεται ο έλεγχος της υπογραφής!

              Πίσω απο το παραβάν τοποθετούν το ψηφοδέλτιο της αρεσκείας τους στον φάκελο...
 
Η εφορευτική επιτροπή πρόθυμη να βοηθήσει τα μικρότερα παιδιά να υπογράψουν…
 
Τα μεγαλύτερα παιδιά βοηθούν τα μικρότερα να τοποθετήσουν το ψηφοδέλτιο στο φάκελο ουπςςς!!!! ζαβολιές δε θέλουμε….
 
Η διαδικασία διεξάγεται ομαλά! ……όπου βεβαίως ο φάκελος με την επιλογή μας μπαίνει μέσα στην κάλπη…η αγωνία κορυφώνεται θα επικρατήσουν τα σκιουράκια ή τα ελαφάκια… Το σκέφτηκες καλά;;;
 
Αφού ψηφήσουν όλοι…Άνοιγμα της κάλπης, καταμέτρηση των ψηφοδελτίων
 
Αντιστοίχιση ένα προς ένα για διαπιστώσουμε ποια είναι περισσότερα, καταμετρούμε, γράφουμε τους αριθμούς (Μαθηματικά με αβίαστο κι ενδιαφέρον τρόπο)
 
          Νικητές τα Σκιουράκια που εκλέγονται πανηγυρικά…
          Έλαβον: Σκιουράκια 7 ψήφους!, Ελαφάκια 5 ψήφους!
          Η βούληση των παιδιών σ όλο της το μεγαλείο!
 
Προεκτάσεις του προγράμματος!
Ομαδική εργασία όπου αφού είμαστε τα σκιουράκια φτιάξαμε και το δάσος που θα μας φιλοξενήσει.
 
Το τραγουδάκι- σύνθημα της τάξης μας το οποίο έγραψαν  τα παιδιά, το μελοποιήσαμε και το τραγουδάμε όποτε θέλουμε! Και η κυρία μας όποτε θέλει να μας φωνάξει κοντά της μας λέει:’’ελάτε σκιουράκια μου’’…πολύ μας αρέσει!

Δεν μπορώ να περιγράψω το πόσο το χάρηκαν τα παιδιά!
μπορώ όμως να περιγράψω πως παρα πολλοί στόχοι του προγράμματος για το νηπιαγωγείο ικανοποιήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο! Στην γλώσσα όπου έγραψαν και υπέγραψαν με απίστευτο ζήλο τα ονόματά τους και των συμμαθητών τους, κι άλλες λέξεις όπου χρειάστηκε π.χ κάλπη, παραβάν (γραφή κι όχι αντιγραφή) στα μαθηματικά αντιστοιχίσεις, καταμετρήσεις ,ποσότητες αριθμοί, πως διαχειρίστηκαν την διαδικασία με ηρεμία περιμένοντας την σειρά τους και ακολουθώντας τα βήματα, πως αποδέχθηκαν την ήττα όσα ήθελαν τα ελάφια, και πως πανηγύρισαν όσα προτιμούσαν τα σκιουράκια!
Κατανόησαν τι θα πεί δημοκρατία, τι εκλογές και τι ψηφοφορία και όποτε έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση που αφορούσε όλη την τάξη και υπήρχαν διαφορετικές ιδέες συχνά καφευγαμε στην ψηφοφορία και οι δημοκρατικές διαδικασίες μπήκαν για τα καλά στην καθημερινότητά μας!
Το τραγουδάκι μας το έμαθαν όλα τα παιδιά και το τραγουδούσαν για πολλούς μήνες!
Πραγματικά ήταν μια υπέροχη διαδικασία!


2 σχόλια:

Μιχαλάρου Κυριακή είπε...

Πάρα πολύ ωραία η δραστηριότητα σου. Κάτι ανάλογο σκέφτομαι να κάνω κι εγώ από βδομάδα.

Μαίρη Mοστάκη είπε...

Σ ευχαριστώ πολύ Κική! να φανταστείς μετά απ αυτό κατανόησαν πολύ εύκολα την επέτειο του Πολυτεχνείου. Κι όποτε αναφερόμασταν σε Δημοκρατία, Ελευθερία,πληοψηφία, ψηφοφορία κτλ. ανατρέχανε σ αυτή την δραστηριότητα ακόμα και μήνες μετά!