Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δούν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!







Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

Σχέδιο εργασίας: Η Θάλασσα

Αύρα καλοκαιρινή από την Μύρινα της Λήμνου!!!
Ένα σχέδιο εργασίας που υλοποιήσαμε σε νηπιαγωγείο της Μύρινας την σχ. χρονιά 2005-2006.
ΜΥΡΙΝΑ 4o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2006.

Σχέδιο εργασίας: Η Θάλασσα
Προβληματισμός: Καθημερινή παρατήρηση της θάλασσας από τα παράθυρα και την αυλή του νηπιαγωγείου.

Γενικός Σκοπός: Να μάθουν για τα ζώα της θάλασσας, τα καράβια και να γνωρίσουν πως μολύνει ό άνθρωπος την φύση. Να σεβαστούν την ισορροπία της και να ευαισθητοποιηθούν, να δραστηριοποιηθούν, να συμμετάσχουν ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.
Στόχοι: Όλες μας οι δραστηριότητες αναδεικνύουν και τους στόχους του προγράμματός μας.
Παρακάτω είναι κάποια από τα έργα μας ατομικά κι ομαδικά. Η φαντασία , η δημιουργικότητα, η διάθεση να μάθουμε παίζοντας διατρέχει όλες τις δραστηριότητες.

                                          1.Τα Ψαράκια: Ομαδικό  κολλάζ με κάνσον και κοχύλια.

                       

 2. Μακέτα το λιμανάκι με βαρκούλες χαρτοδιπλωτική και ανθρώπους με πλαστελίνη.


                      

          3.Ψάρια στο βυθό, φωτοκολλάζ ατομική εργασία

                    


 4. Πρόσκληση για την καλοκαιρινή γιορτή μας:Ψάρι

                     

        5.Ατομική εργασία: Ηλιοβασίλεμα.Ζωγραφική με πινέλο τέμπερες και άμμο!

                                


                                               6.Καλοκαιρινή κάρτα καράβι-δίχτυ-κοχύλια.

              

                                              7. Τα παιδιά ζωγραφίζουν….και γράφουν!!

             

                 

                                             8.Κατασκευή καραβιού για την γιορτή μας

       

9.Η μικρή ιστορία της πελώριας φάλαινας. Με τίτλο: « Η φάλαινα που κατάπιε τον Νίκο.»
        

10.Ας βρούμε για κάθε γράμμα της Αλφαβήτου λέξεις θαλασσινές για όσα γράμματα μπορέσουμε.




11.Ομαδικό φωτοκολλάζ με εικόνες που μας φέρνει στο νου η θάλασσα και γραφή ανάλογης λεζάντας.


                                            Περιβαλλοντική προσέγγιση

ο Καθαρισμός της παραλίας «Μαδυτινός γιαλός» μπροστά από το νηπιαγωγείο.
o Μέτρα προστασίας από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.

o Κανόνες για ασφαλή κολύμβηση.
o Θαλασσινά αθλήματα.

                                 

                                                                       Επισκέψεις

                                                       Καρνάγιο- Σφουγγάρια- Μύδια

                            
 
                                        Βόλτα στην παραλία για συλλογή κοχυλιών.
                                        Επίσκεψη σε ιχθυοπωλείο, σε ψαρά εν ώρα δράσης.
                                        Επίσκεψη στο λιμάνι.


   
Βιβλία που διαβάσαμε:


 Ιστορίες του γυαλιού και του γιαλού.
 Τριγωνοψαρούλης εναντίων του μεγάλου καρχαρία.
 Τα δελφίνια
 Η θάλασσα
 Οι φάλαινες
 Ιστορίες από το βιβλίο της φύσης.
 Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος
 Οδύσσεια κ.α.

Δραστηριότητες στα πλαίσια των Μαθηματικών

• Μικροί ψαράδες ( ψαρεύουν και μετρούν τον αριθμό των ψαριών που ψάρεψαν. Συνδετήρες-μαγνητάκια)
• Ταξινομήσεις (ζώα που ζουν στη θάλασσα-ποτάμι-λίμνες).
• Κατηγοριοποιήσεις θηλαστικών-ψαριών(φάλαινα, δελφίνι- ψάρια)
• Μετρήσεις μήκους φάλαινας, μετρήσεις ποσοτήτων με κουβαδάκια άμμου κτλ.

Παιχνίδια που παίξαμε
• Πανί-θάλασσα (Το πανί το πιάνουν σε διάφορα σημεία και διηγούμαστε μια ιστορία. Πάνω στο πανί τοποθετείται μια βαρκούλα και προσέχουν μη βγει στη στεριά.)
• Καράβι-επιβάτες ( πάνω στα στρωματάκια-καράβια τα παιδιά πλέουν στη θάλασσα όταν ακούγεται ο ήχος της μαράκας πλέουν, όταν σταματάει σταματούν, πότε γρήγορα πότε αργά, όταν πέσει στο πάτωμα βουλιάζουν.)
• Μιμητικά παιχνίδια( διανύουν μια απόσταση σαν τις φώκιες. Κερδίζει η ταχύτερη ομάδα.
• Με καρτέλες ζώων στο πάτωμα και χορό γύρω από αυτές, στο σταμάτημα του ήχου δείχνουν τον τρόπο κίνησης και την φωνή του.
• Δυο δυο κάνουν την κίνηση της βαρκούλας.κ.α.
Τραγούδια που μάθαμε
• Φρεγάτα
• Το ναυτάκι του Αιγαίου
• Ήταν ένα μικρό καράβι
• Βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά
• Τα καβουράκια
• Πάρε ναυτάκι Συριανό.
• Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει
• Παίζουν μπάλα τα χταπόδια. κ.α.

  Θεατρικό με την λήξη της σχολικής χρονιάς: Η Αλίκη στο ναυτικό.

4 σχόλια:

Κική είπε...

ΩΡΑΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΑΙΡΗ .ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΠΑΡΑΠΛΗΣΙΟ ΘΕΜΑ .

Μαίρη Mοστάκη είπε...

Ευχαριστώ Κική! καλή δουλειά να έχετε κορίτσια με διάθεση για δημιουργία!!

Ειρήνη Χ.νηπιαγωγός είπε...

ΤΙ ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΔΟΥΛΙΤΣΑ
ΘΑ ''ΔΑΝΕΙΣΤΩ'' ΚΙ ΕΓΩ 1-2 ΑΠΟ ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ
ΜΠΟΡΩ Ε;;;

Μαίρη Mοστάκη είπε...

Σ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Οι ιδέες είναι για να μοιράζονται..θα το εκτιμούσα αν ανέφερες την πηγή αν έκανες κάτι από τις δουλειές μας!