Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

Ανακύκλωση

Η Προσπάθειά μας έδωσε καρπούς!

Είναι απερίγραπτη η χαρά και η ικανοποίηση των παιδιών ζώντας στην πράξη τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους να έρθουν επιτέλους οι μπλέ κάδοι ανακύκλωσης στο χωριό τους! Κάθε μέρα όλο και κάποιο παιδί με ρωτούσε αν είχαμε κανένα νέο, κι όταν είδαν τους κάδους σε κάποια σημεία του χωριού ''πέταξαν '' από την χαρά τους.
Εδώ έξω από το νηπιαγωγείο μας πάμε κι εμείς να κάνουμε ανακύκλωση! (Συσκευασίες χάρτινες, πλαστικές, αλουμινένιες, γυάλινες και λευκοσίδηρου, περιοδικά εφημερίδες που τα χρειαστήκαμε κατά καιρούς, όλα θα βρουν το δρόμο τους)
Ένας μπλέ κάδος ανακύκλωσης τοποθετήθηκε στην αυλή του Δημοτικού Σχολείου Ν. Φλογητών κι εκεί μεταφέραμε τα ανακυκλώσιμα υλικά μας!! Διαβάζουμε τι γράφει απ έξω ο κάδος και τέλος βάζουμε μέσα τα "χρήσιμα" υλικά μας!





















































































Στην Κοινότητα Ν. Φλογητών

Επισκεφθήκαμε τον κοινοτάρχη Ν. Φλογητών για να του παραδώσουμε την επιστολή μας σχετικά με το θέμα της ανακύκλωσης. Με την θερμή παράκληση να παραδώσει αυτός την επιστολή στον Δήμαρχο Μουδανιών!
13/5/2010



























Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΑΝΟΙΞΗ

« Πρόκνη και Φιλομήλα »
Λιλιπούτειοι συγγραφείς κι εικονογράφοι τα παιδιά μας εντυπωσιάζουν και μας εκπλήσσουν ευχάριστα!
Eπεξεργασία της θεματικής ενότητας για την Άνοιξη.
Εδώ σας παρουσιάζουμε ένα από τα βιβλία που γράψαμε φέτος στην τάξη μας.
Μετά την αφήγηση του αρχαιοελληνικού μύθου « Πρόκνη και Φιλομήλα » αποφασίσαμε να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε τον μύθο. Και ορίστε το έργο μας.
( Τα κείμενα που γράφουν τα παιδιά είναι αυθεντική γραφή κι όχι αντιγραφή)
8/Μαρτίου/ 2010 Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών

Να και το εξώφυλλό μας!!!




















































Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Τα υφαντά μας!!!


Συνδέοντας την Εθνική επέτειο για την 25η Μαρτίου 1821 με τις παραδοσιακές φορεσιές και την λαϊκή παράδοση! και ορίστε τα δικά μας υφαντά στον αργαλειό της τάξης μας,(μας τον έφτιαξε ένας γονιός)για να γνωρίσουμε κι αυτή την τέχνη κορίτσια και αγόρια!!

Μάρτιος 2010 Νηπιαγωγείο Ν.Φλογητών


ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

Για την γιορτή της μητέρας αποφασίσαμε:
1.Να γίνουμε μικροί ζαχαροπλάστες για λίγο...και να φτιάξουμε γλυκάκια στην τάξη μας για να τις κεράσουμε.
Γράψαμε την συνταγή , προμηθευτήκαμε τα υλικά μας, το καθε παιδί έφερε και κάτι, στη συνέχεια ακολουθώντας βήμα βήμα την συνταγή μας φτιάξαμε τα κερασματάκια μας, μετρήσαμε ποσότητες, δοκιμάσαμε νέες γεύσεις και μυρωδιές όχι τόσο συνηθησμένες (ινδοκάρυδο)και τέλος πλάσαμε τα μπαλάκια μας και τα βάλαμε στο ψυγείο.
2. Να φτιάξουμε μιά ωραία καρτούλα όπου θα γράψει ο καθένας ότι ευχή θέλει για την μανούλα του.
3. Να "σκαρώσουμε" ένα ποιηματάκι δικό μας και να τις το χαρίσουμε.
5/5/2010 Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών






Τα παιδιά ΜΠΟΡΟΥΝ ν αλλάξουν τον κόσμο;

Τα νήπια γράφουν επιστολή στον Δήμαρχο Μουδανιών (στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας: Διατροφή και υγεία επεκταθήκαμε και στο θέμα της Ανακύκλωσης)για να του εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το περιβάλλον που κινδυνεύει και να του ζητήσουν να φέρει κάδους ανακύκλωσης στα Ν. Φλογητά....
Η προσπάθεια των νηπίων μας πραγματικά μόνο να συγκινήσει μπορεί!! Όπως είναι φυσικό μόνο τα παιδιά νομίζουν πως μπορούν ν αλλάξουν τον κόσμο ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ!!! αν δεν το πίστευα δεν θα κινητοποιούμασταν καθόλου.
Θέλουμε ευαισθητοποιημένους, δημιουργικούς πολίτες με κριτική σκέψη (είναι και βασικός σκοπός του αναλυτικου προγράμματος) και προς αυτή την κατευθυνση κινούμαστε σε κάθε ευκαιρία. Θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας πως όταν αγωνίζονται και διεκδικούν μπορούν να πετύχουν!






Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΤΟΜΠΟΛΕΣ

1.Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς κι όταν παρουσιαστεί η ανάγκη, τόμπολες- παιχνίδια εκμάθησης άλλοτε των χρωμάτων παράλληλα με εκμάθηση της κατεύθυνσης αριστερά, δεξιά, πάνω ,κάτω ακολουθώντας τα βελάκια των παιχνιδιών.
Ακόμα τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της αρχής του τέλους, να χρησιμοποιούν ζάρι χρωμάτων, να περιμένουν την σειρά τους να μαθαίνουν και να χάνουν.



2.Παιχνίδια με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας αλλά κι ενδιαφέροντος, το απρόοπτο της τσουλίθρας που σε φέρνει πίσω και το ευχάριστο της σκάλας που σε πάει πιο κοντα στο τέρμα, παράλληλα με τα χρώματα και τα βέλη κατευθυνσης.



3.Τόμπολες γραμμάτων -λέξεων με ζάρι κι οδηγίες που αποφάσισαν τα παιδιά ποιές θα είναι.
Δεν θα μπορούσε να ειναι αυτή η τόμπολα-παιχνίδι περισσότερο ελκυστική κι ενδιαφέρουσα για τα παιδιά αφού ειναι φτιαγμένη με τις φατσούλες τους και τα ονόματά τους. Φτάχτηκε με δυό βαθμίδες δυσκολίας τις κίτρινες οδηγίες με το καφέ ζάρι(αρχικά ονομάτων), τις φουξ οδηγίες με το κόκκινο ζάρι(αρχικά και με δίφθογγους ΓΚ,ΝΤ).
Αλλά εκτος απο την ανάγνωριση των αρχικών των ονομάτων τους, την ανάγνωση των οδηγιών ,κάνουμε και Μαθηματικά καθώς μετρούν μέχρι το δέκα και κάνουν τις ανάλογες κινήσεις.
Παίζουν, διασκεδάζουν ,μαθαίνουν, συνεργάζονται ,γελούν, χάνουν χωρίς να θυμώνουν!
Πολλοί στόχοι του προγράμματος αβίαστα και με παιγνιώδη τρόπο επιτεύχθηκαν.




ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Έδωσα στα παιδιά εικόνες από περιοδικά που παρουσίαζαν κάποιο ενδιαφέρον για σχολιασμό ώστε να μου πουν-περιγράψουν σε πρώτη φάση τι βλέπουν, να ερμηνεύσουν σε δεύτερη φάση αυτό που βλέπουν κι αν επιδέχεται δεύτερης και τρίτης ερμηνείας και να γράψουν σε τρίτη φάση αυτό που νομίζουν ότι λέει η εικόνα.
Στόχοι της εργασίας αυτής ήταν αφενός να αντιληφθούν τα παιδιά πως μια εικόνα μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές ερμηνείες αλλά και εικόνες που δεν επιδέχονται πολλών ερμηνειών.
Αφετέρου να κατανοήσουν τον ρόλο της λεζάντας στην εικόνα.
Και ασφαλώς τρίτος στόχος είναι να γράψουν τα παιδιά έχοντας ένα ευχάριστο ερέθισμα.


Ο Νίκος έγραψε: ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΣ
Ή ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ.



O Nτεσάρντ έγραψε: ΕΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΦΟΡΑ





Η Έλενα έγραψε:ΕΦΤΑΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΟΜΩΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ



Ο Αγγελος έγραψε με συλλαβική γραφή για ορισμένες λέξεις και ολοκληρωμένη γραφή για κάποιες άλλες:ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΙΣΙΝΑ ΠΑΠΟΥΣΤΙΩΝ.
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΗΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ.



Η Μαρία-Ρακέλα έγραψε:ΘΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΗ Η ΓΗ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ.



Και η Ιωάννα έγραψε:ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΦΟΥΣΚΕΣ Ή ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΕΤΣΙ Η ΓΗ ΜΑΣ ΔΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΒΡΩΜΙΚΗ.



Ο Αλέξανδρος που είναι προνήπιο και γράφει με συλλαβική γραφή έγραψε:Η ΦΑΛΑΙΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΜΑΚΡΙΝΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΑ ΦΑΛΑΙΝΑΚΙΑ ΤΗΣ

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010

ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ.

Τάξη 2009-2010
2/θ Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών
Τμήμα κ. Μαίρης Μοστάκη


Κι όμως τα παιδιά κάνουν καταπληκτική δουλειά!!!

Τα παιδιά γράφουν γραμματάκια το ένα στο άλλο.(Αυθεντική γραφή κι όχι αντιγραφή.)
Μια τάξη με πολλές δυσκολίες, 23 παιδιά, 11 νήπια (εκ τω οποίων 3 αλλοδαπά,1 παλιννοστούντας), 12 προνήπια (εκ των οποίων 6 αλλοδαπά, 1 παλιννοστούντας) με πολύ μεγάλες δυσκολίες στη γλώσσα στα προνήπια κυρίως καθώς δυο από αυτά δεν ήξεραν καθόλου Ελληνικά( αδύνατη επικοινωνία μόνο με μετάφραση) άλλα δυο ελάχιστα (επικοινωνία και κατανόηση τα στοιχειώδη), και άλλα δυο σε κάπως καλό επίπεδο.
Το πραγματικά υπέροχο είναι πως παρόλες της δυσκολίες της τάξης μας έχουμε αυτή την στιγμή 6 νήπια που γράφουν, τα 2 διαβάζουν και πολύ καλά, 2 γράφουν με συλλαβική γραφή, 2 είναι σε στάδιο φωνολογικής συνειδητοποίησης ,
δηλαδή από τα 11 νήπια τα 8 ήδη γράφουν!!!
Ένα προνήπιο που γράφει με συλλαβική γραφή κι άλλα δύο που είναι ένα βήμα πριν από αυτό.
Δουλεύουμε σε ομάδες αξιοποιώντας στο έπακρο την ολιστική προσέγγιση της γλώσσας. Δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις ικανότητες τους. Γράφοντας με κίνητρο, γιατί θέλει να γράψει, γιατί χαίρεται να γράψει, γράφοντας κάτι που να έχει νόημα για αυτά, και μέρα την μέρα ,βήμα το βήμα, φτάσαμε εδώ. Βεβαίως χωρίς την συνεργασία με την οικογένεια φυσικά και δεν θα είχαμε τόσο καλά και πολλά αποτελέσματα. Φαίνεται πως οι οδηγίες και συμβουλές από την αρχή της σχολικής χρονιάς έπιασαν τόπο! Δε σας κρύβω πως αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανη για τα <<παιδιά μου>>! Παράλληλα όμως με διακατέχει κάθε φορά η ίδια αγωνία….Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας για να θέσω το ερώτημα: Συνάδερφοι δάσκαλοι της πρώτης κυρίως, πως αξιοποιείτε αυτή την γνώση των παιδιών που ήδη έχουν κατακτήσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης και γραφής;;;
Eδώ τα παιδιά γράφουν κείμενα ολόκληρα, φτιάχνουμε βιβλία και γράφουν το κείμενο, γράφουν λεζάντες σε αφίσες κτλ κι εσείς τους λέτε το Α…..Μα κύριε εγώ ξέρω να γράφω….
Έλα! Έλα! πάμε παρακάτω σήμερα θα μάθουμε το Γ.
Μόνο μια ευχή μπορώ να κάνω! να έχουν τα παιδιά σ όλη την σχολική τους πορεία τον ζήλο και την διάθεση που επέδειξαν στο Νηπιαγωγείο φέτος, να αντλούν χαρά και ικανοποίηση απο αυτό που κάνουν, και να οικοδομούν την γνώση έτσι όπως επιτάσσουν οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας.

Αυτά είναι μερικά απο τα γραμματάκια μας!!!






















ΝΤΕΣΑΡΝΤ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΟ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΙΖΩ ΟΛΗ ΜΕΡΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
ΝΙΚΟΣ
ΕΛΕΝΗ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΗ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.
ΙΩΑΝΝΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΡΘΕΙΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ.
ΑΓΓΕΛΟΣ.
ΜΑΡΙΑ ΣΕ ΣΥΜΠΑΘΩ ΣΕ ΑΓΑΠΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ.
ΕΛΕΝΑ
ΙΩΑΝΝΑ Σ ΕΧΩ ΦΙΛΗ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ
ΕΛΕΝΗ
Ο ΝΤΕΣΑΡΝΤ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΩ ΦΙΛΟ
ΘΕΟΔΩΡΑ
ΚΤΛ.