Αύρα καλοκαιρινή από την Μύρινα της Λήμνου!!!
Ένα σχέδιο εργασίας που υλοποιήσαμε σε νηπιαγωγείο της Μύρινας την σχ. χρονιά 2005-2006.
ΜΥΡΙΝΑ 4o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΟΥΝΙΟΣ 2006.
Σχέδιο εργασίας: Η Θάλασσα
Προβληματισμός: Καθημερινή παρατήρηση της θάλασσας από τα παράθυρα και την αυλή του νηπιαγωγείου.
Γενικός Σκοπός: Να μάθουν για τα ζώα της θάλασσας, τα καράβια και να γνωρίσουν πως μολύνει ό άνθρωπος την φύση. Να σεβαστούν την ισορροπία της και να ευαισθητοποιηθούν, να δραστηριοποιηθούν, να συμμετάσχουν ενεργά στην υλοποίηση του προγράμματος.
Στόχοι: Όλες μας οι δραστηριότητες αναδεικνύουν και τους στόχους του προγράμματός μας.
Παρακάτω είναι κάποια από τα έργα μας ατομικά κι ομαδικά. Η φαντασία , η δημιουργικότητα, η διάθεση να μάθουμε παίζοντας διατρέχει όλες τις δραστηριότητες.
1.Τα Ψαράκια: Ομαδικό κολλάζ με κάνσον και κοχύλια.
2. Μακέτα το λιμανάκι με βαρκούλες χαρτοδιπλωτική και ανθρώπους με πλαστελίνη.
3.Ψάρια στο βυθό, φωτοκολλάζ ατομική εργασία
|
4. Πρόσκληση για την καλοκαιρινή γιορτή μας:Ψάρι
|
5.Ατομική εργασία: Ηλιοβασίλεμα.Ζωγραφική με πινέλο τέμπερες και άμμο!
6.Καλοκαιρινή κάρτα καράβι-δίχτυ-κοχύλια.
7. Τα παιδιά ζωγραφίζουν….και γράφουν!!
8.Κατασκευή καραβιού για την γιορτή μας
9.Η μικρή ιστορία της πελώριας φάλαινας. Με τίτλο: « Η φάλαινα που κατάπιε τον Νίκο.»
|
10.Ας βρούμε για κάθε γράμμα της Αλφαβήτου λέξεις θαλασσινές για όσα γράμματα μπορέσουμε.
11.Ομαδικό φωτοκολλάζ με εικόνες που μας φέρνει στο νου η θάλασσα και γραφή ανάλογης λεζάντας.
Περιβαλλοντική προσέγγιση
ο Καθαρισμός της παραλίας «Μαδυτινός γιαλός» μπροστά από το νηπιαγωγείο.
o Μέτρα προστασίας από τις βλαβερές συνέπειες του ήλιου.
o Κανόνες για ασφαλή κολύμβηση.
o Θαλασσινά αθλήματα.
Επισκέψεις
Καρνάγιο- Σφουγγάρια- Μύδια
Βόλτα στην παραλία για συλλογή κοχυλιών.
Επίσκεψη σε ιχθυοπωλείο, σε ψαρά εν ώρα δράσης.
Επίσκεψη στο λιμάνι.
Βιβλία που διαβάσαμε:
Ιστορίες του γυαλιού και του γιαλού.
Τριγωνοψαρούλης εναντίων του μεγάλου καρχαρία.
Τα δελφίνια
Η θάλασσα
Οι φάλαινες
Ιστορίες από το βιβλίο της φύσης.
Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος
Οδύσσεια κ.α.
Δραστηριότητες στα πλαίσια των Μαθηματικών
• Μικροί ψαράδες ( ψαρεύουν και μετρούν τον αριθμό των ψαριών που ψάρεψαν. Συνδετήρες-μαγνητάκια)
• Ταξινομήσεις (ζώα που ζουν στη θάλασσα-ποτάμι-λίμνες).
• Κατηγοριοποιήσεις θηλαστικών-ψαριών(φάλαινα, δελφίνι- ψάρια)
• Μετρήσεις μήκους φάλαινας, μετρήσεις ποσοτήτων με κουβαδάκια άμμου κτλ.
Παιχνίδια που παίξαμε
• Πανί-θάλασσα (Το πανί το πιάνουν σε διάφορα σημεία και διηγούμαστε μια ιστορία. Πάνω στο πανί τοποθετείται μια βαρκούλα και προσέχουν μη βγει στη στεριά.)
• Καράβι-επιβάτες ( πάνω στα στρωματάκια-καράβια τα παιδιά πλέουν στη θάλασσα όταν ακούγεται ο ήχος της μαράκας πλέουν, όταν σταματάει σταματούν, πότε γρήγορα πότε αργά, όταν πέσει στο πάτωμα βουλιάζουν.)
• Μιμητικά παιχνίδια( διανύουν μια απόσταση σαν τις φώκιες. Κερδίζει η ταχύτερη ομάδα.
• Με καρτέλες ζώων στο πάτωμα και χορό γύρω από αυτές, στο σταμάτημα του ήχου δείχνουν τον τρόπο κίνησης και την φωνή του.
• Δυο δυο κάνουν την κίνηση της βαρκούλας.κ.α.
Τραγούδια που μάθαμε
• Φρεγάτα
• Το ναυτάκι του Αιγαίου
• Ήταν ένα μικρό καράβι
• Βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά
• Τα καβουράκια
• Πάρε ναυτάκι Συριανό.
• Τώρα το πλοίο έχει σαλπάρει
• Παίζουν μπάλα τα χταπόδια. κ.α.
Θεατρικό με την λήξη της σχολικής χρονιάς: Η Αλίκη στο ναυτικό. |