Παρασκευή 11 Ιουνίου 2010

Στην Κοινότητα Ν. Φλογητών

Επισκεφθήκαμε τον κοινοτάρχη Ν. Φλογητών για να του παραδώσουμε την επιστολή μας σχετικά με το θέμα της ανακύκλωσης. Με την θερμή παράκληση να παραδώσει αυτός την επιστολή στον Δήμαρχο Μουδανιών!
13/5/2010



























Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

ΑΝΟΙΞΗ

« Πρόκνη και Φιλομήλα »
Λιλιπούτειοι συγγραφείς κι εικονογράφοι τα παιδιά μας εντυπωσιάζουν και μας εκπλήσσουν ευχάριστα!
Eπεξεργασία της θεματικής ενότητας για την Άνοιξη.
Εδώ σας παρουσιάζουμε ένα από τα βιβλία που γράψαμε φέτος στην τάξη μας.
Μετά την αφήγηση του αρχαιοελληνικού μύθου « Πρόκνη και Φιλομήλα » αποφασίσαμε να γράψουμε και να ζωγραφίσουμε τον μύθο. Και ορίστε το έργο μας.
( Τα κείμενα που γράφουν τα παιδιά είναι αυθεντική γραφή κι όχι αντιγραφή)
8/Μαρτίου/ 2010 Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών

Να και το εξώφυλλό μας!!!




















































Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Τα υφαντά μας!!!


Συνδέοντας την Εθνική επέτειο για την 25η Μαρτίου 1821 με τις παραδοσιακές φορεσιές και την λαϊκή παράδοση! και ορίστε τα δικά μας υφαντά στον αργαλειό της τάξης μας,(μας τον έφτιαξε ένας γονιός)για να γνωρίσουμε κι αυτή την τέχνη κορίτσια και αγόρια!!

Μάρτιος 2010 Νηπιαγωγείο Ν.Φλογητών


ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΟΙ ΜΑΝΟΥΛΕΣ

Για την γιορτή της μητέρας αποφασίσαμε:
1.Να γίνουμε μικροί ζαχαροπλάστες για λίγο...και να φτιάξουμε γλυκάκια στην τάξη μας για να τις κεράσουμε.
Γράψαμε την συνταγή , προμηθευτήκαμε τα υλικά μας, το καθε παιδί έφερε και κάτι, στη συνέχεια ακολουθώντας βήμα βήμα την συνταγή μας φτιάξαμε τα κερασματάκια μας, μετρήσαμε ποσότητες, δοκιμάσαμε νέες γεύσεις και μυρωδιές όχι τόσο συνηθησμένες (ινδοκάρυδο)και τέλος πλάσαμε τα μπαλάκια μας και τα βάλαμε στο ψυγείο.
2. Να φτιάξουμε μιά ωραία καρτούλα όπου θα γράψει ο καθένας ότι ευχή θέλει για την μανούλα του.
3. Να "σκαρώσουμε" ένα ποιηματάκι δικό μας και να τις το χαρίσουμε.
5/5/2010 Νηπιαγωγείο Ν. Φλογητών






Τα παιδιά ΜΠΟΡΟΥΝ ν αλλάξουν τον κόσμο;

Τα νήπια γράφουν επιστολή στον Δήμαρχο Μουδανιών (στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας: Διατροφή και υγεία επεκταθήκαμε και στο θέμα της Ανακύκλωσης)για να του εκφράσουν τους προβληματισμούς τους σχετικά με το περιβάλλον που κινδυνεύει και να του ζητήσουν να φέρει κάδους ανακύκλωσης στα Ν. Φλογητά....
Η προσπάθεια των νηπίων μας πραγματικά μόνο να συγκινήσει μπορεί!! Όπως είναι φυσικό μόνο τα παιδιά νομίζουν πως μπορούν ν αλλάξουν τον κόσμο ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ!!! αν δεν το πίστευα δεν θα κινητοποιούμασταν καθόλου.
Θέλουμε ευαισθητοποιημένους, δημιουργικούς πολίτες με κριτική σκέψη (είναι και βασικός σκοπός του αναλυτικου προγράμματος) και προς αυτή την κατευθυνση κινούμαστε σε κάθε ευκαιρία. Θέλουμε να μάθουν τα παιδιά μας πως όταν αγωνίζονται και διεκδικούν μπορούν να πετύχουν!






Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ-ΤΟΜΠΟΛΕΣ

1.Φτιάχνουμε μαζί με τα παιδιά από την αρχή της χρονιάς κι όταν παρουσιαστεί η ανάγκη, τόμπολες- παιχνίδια εκμάθησης άλλοτε των χρωμάτων παράλληλα με εκμάθηση της κατεύθυνσης αριστερά, δεξιά, πάνω ,κάτω ακολουθώντας τα βελάκια των παιχνιδιών.
Ακόμα τα παιδιά μαθαίνουν την έννοια της αρχής του τέλους, να χρησιμοποιούν ζάρι χρωμάτων, να περιμένουν την σειρά τους να μαθαίνουν και να χάνουν.



2.Παιχνίδια με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας αλλά κι ενδιαφέροντος, το απρόοπτο της τσουλίθρας που σε φέρνει πίσω και το ευχάριστο της σκάλας που σε πάει πιο κοντα στο τέρμα, παράλληλα με τα χρώματα και τα βέλη κατευθυνσης.



3.Τόμπολες γραμμάτων -λέξεων με ζάρι κι οδηγίες που αποφάσισαν τα παιδιά ποιές θα είναι.
Δεν θα μπορούσε να ειναι αυτή η τόμπολα-παιχνίδι περισσότερο ελκυστική κι ενδιαφέρουσα για τα παιδιά αφού ειναι φτιαγμένη με τις φατσούλες τους και τα ονόματά τους. Φτάχτηκε με δυό βαθμίδες δυσκολίας τις κίτρινες οδηγίες με το καφέ ζάρι(αρχικά ονομάτων), τις φουξ οδηγίες με το κόκκινο ζάρι(αρχικά και με δίφθογγους ΓΚ,ΝΤ).
Αλλά εκτος απο την ανάγνωριση των αρχικών των ονομάτων τους, την ανάγνωση των οδηγιών ,κάνουμε και Μαθηματικά καθώς μετρούν μέχρι το δέκα και κάνουν τις ανάλογες κινήσεις.
Παίζουν, διασκεδάζουν ,μαθαίνουν, συνεργάζονται ,γελούν, χάνουν χωρίς να θυμώνουν!
Πολλοί στόχοι του προγράμματος αβίαστα και με παιγνιώδη τρόπο επιτεύχθηκαν.




ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΛΕΖΑΝΤΕΣ

Έδωσα στα παιδιά εικόνες από περιοδικά που παρουσίαζαν κάποιο ενδιαφέρον για σχολιασμό ώστε να μου πουν-περιγράψουν σε πρώτη φάση τι βλέπουν, να ερμηνεύσουν σε δεύτερη φάση αυτό που βλέπουν κι αν επιδέχεται δεύτερης και τρίτης ερμηνείας και να γράψουν σε τρίτη φάση αυτό που νομίζουν ότι λέει η εικόνα.
Στόχοι της εργασίας αυτής ήταν αφενός να αντιληφθούν τα παιδιά πως μια εικόνα μπορεί να έχει πολλές και διαφορετικές ερμηνείες αλλά και εικόνες που δεν επιδέχονται πολλών ερμηνειών.
Αφετέρου να κατανοήσουν τον ρόλο της λεζάντας στην εικόνα.
Και ασφαλώς τρίτος στόχος είναι να γράψουν τα παιδιά έχοντας ένα ευχάριστο ερέθισμα.


Ο Νίκος έγραψε: ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΜΠΕΛΗΣ
Ή ΜΗΠΩΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΣ.



O Nτεσάρντ έγραψε: ΕΣΠΑΣΕ ΤΟΝ ΤΟΙΧΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΦΟΡΑ





Η Έλενα έγραψε:ΕΦΤΑΣΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΟΜΩΣ ΣΚΕΦΤΗΚΑ ΝΑ ΠΑΩ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ.
ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙ ΤΟΝ ΘΕΟ



Ο Αγγελος έγραψε με συλλαβική γραφή για ορισμένες λέξεις και ολοκληρωμένη γραφή για κάποιες άλλες:ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΙΣΙΝΑ ΠΑΠΟΥΣΤΙΩΝ.
ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΗΣ ΑΡΕΣΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ.



Η Μαρία-Ρακέλα έγραψε:ΘΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΟΛΗ Η ΓΗ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ.



Και η Ιωάννα έγραψε:ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΝΑ ΕΒΓΑΖΑΝ ΦΟΥΣΚΕΣ Ή ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΕΤΣΙ Η ΓΗ ΜΑΣ ΔΕ ΘΑ ΗΤΑΝ ΒΡΩΜΙΚΗ.



Ο Αλέξανδρος που είναι προνήπιο και γράφει με συλλαβική γραφή έγραψε:Η ΦΑΛΑΙΝΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΑ ΜΑΚΡΙΝΑ ΝΑ ΒΡΕΙ ΤΑ ΦΑΛΑΙΝΑΚΙΑ ΤΗΣ