Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

Μια δραματοποίηση για το Πολυτεχνείο

Δραματοποίηση.

Πως να κατανοήσουν τα παιδιά έννοιες όπως δημοκρατία, δικτατορία, ελευθερία για να μπορέσουν να καταλάβουν τα γεγονότα και την σημασία της εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου και τελικά την πτώση της χούντας.
Μια πολύ πετυχημένη δραματοποίηση είναι αυτή με το Μαύρο σύννεφο. (ιδέα από  βιβλίο της Αφρούλης Μπέρσου σε μουσική της Έφης Ράτσου)
Παρουσιάζουμε έναν τόπο όπου ζούν αρμονικά οι κατοικοί του, λουλούδια και λαγοί σε ένα πανέμορφο λιβάδι.
 Ζούσαν πολλά λουλούδια μικρά και μεγάλα, άλλα μύριζαν άλλα όχι, μονόχρωμα, πολύχρωμα... με διαφορετικά χρώματα και σχέδια στα πέταλά τους.
Στο ίδιο λιβάδι είχαν τις φωλιές τους κι οι λαγοί άλλοι στρουμπουλοί άλλοι μικροκαμωμένοι άλλοι ζωηροί κι άλλοι ήσυχοι μα όλοι τους φίλοι κι αγαπημένοι με τα λουλουδάκια του αγρού. (Τόπος όπου βασιλεύει η ελευθερία ,η δημοκρατία) 
Μπαίνουν  με χαρούμενη παιχνιδιάρικη μουσική κι αφού κινηθούν χορευτικά κάθονται κάτω. 
Ένας λαμπερός ήλιος κάθε πρωί ξυπνά με τις ακτίνες του τα λουλουδάκια και τους λαγούς που μαζί αποφασίζουν τις δουλειές που έχουν κα κάνουν και πως θα βοηθήσει ο ένας τον άλλον για να είναι ευτυχισμένοι, και ποιά παιχνίδια θα παίξουν με τα λουλούδια ( οτιδήποτε τονίζει δημοκρατικές διαδικασίες)
Γέλια και χαρά αντηχούσαν όλη μέρα στο λιβάδι...
Στην άλλη άκρη του λιβαδιού όμως ζούσε το μάυρο σύννεφο (δικτατορία, χούντα) Κακό και άγριο δεν αγαπούσε κανέναν μισούσε την χαρά ,τα γέλια ,το παιχνίδι, μισούσε τον ήλιο ,την ίδια την ζωή.
΄Ηθελε να διατάζει κι ότι έλεγε έπρεπε οι άλλοι να το κάνουν γιατί αλλιώς με την μάυρη δυναμή του κατέστρεφε τα πάντα.
 Μουσική αργή και άγρια.
Επρεπε να σταματήσουν τα γέλια κι η χαρά, χιμάει στο λιβάδι και τσακίζει τα λουλούδια τρομάζει τους λαγούς χάνονται η χαρά.
Όμως οι λαγοί με τα λουλούδια και τον ήλιο δεν το βαλαν κάτω κουβέντιασαν και βρήκαν μαζί τρόπο να διώξουν το μαύρο σύννεφο(εξέγερση Πολυτεχνείου) όλοι μαζί είχαν δύναμη και πράγματι τα κατάφεραν. Μουσική αγωνιώδης και γρήγορη
Το μάυρο σύννεφο νικήθηκε η χαρά και το γέλιο ξαναγύρισαν στο λιβάδι.
Μουσική  χαρούμενη και νίκης.

                                                 Τα λουλουδάκια κι οι λαγοί στο λιβάδι
Ο ήλιος απλώνει τις ακτίνες του και χαϊδεύει τους κατοίκους του λιβαδιού να ξυπνήσουν.
Ο καημένος ο αστερούλης της τάξης μας...του 'λαχε να κάνει το μαύρο σύννεφο (καλύτερα τόσο άγριους, κακούς και μη επιθυμητούς ρόλους να μή δίνουμε στα παιδιά)

Νομίζω πως παιζοντάς το τα παιδιά κατανοούν κατα κάποιο τρόπο το νόημα της γιορτής του Πολυτεχνείου και όταν μετά βλέπουμε εικόνες και συζητάμε για αυτές,και τα τραγικά γεγονότα της εξέγερσης, καθε φορά που λέω τότε υπήρχε δικτατορία τα παιδιά λένε σαν το μάυρο σύννεφο και όταν λέω οι φοιτητές βοήθησαν να ξανάρθει η Δημοκρατία λένε όπως τα γέλια κι η χαρά στο λιβάδι.


Δεν υπάρχουν σχόλια :