Πάνω στης καμηλοπάρδαλης την μύτη
Οι τοπολογικές έννοιες βιώνονται και παίζονται με κάθε ευκαιρία στο νηπιαγωγείο. Τα παιχνίδια ψυχοκίνησης που κάνουμε εμπεριέχουν πολύ συχνά τέτοιες έννοιες (πάνω κάτω ,μέσα έξω, μπροστά πίσω ,πρώτος τελευταίος μεσαίος, γύρω, πλάι κτλ) που τα παιδιά πρώτα βιώνουν με το σώμα τους και τον χώρο, το σώμα και τ άλλα παιδιά και σε δεύτερη φάση με τα αντικείμενα. Έννοιες αφηρημένες κατακτώνται και αποσαφηνίζονται με πολλές δραστηριότητες!
Διαβάζοντας το βιβλίο ''Στης Καμηλοπάρδαλης την μύτη" σε στίχους της Μαριανίνα Κριεζή παίζουμε το πάνω κάτω ,μπροστά πίσω με τα ζωάκια. Το παιδί καλείται να τοποθετεί το βατραχάκι και τ άλλα ζώα κάθε φορά στη σωστή θέση ακούγοντας τους στίχους.
Κι επειδή επαναλαμβάνονται στίχοι κι ομοιοκαταληκτούν με όμορφο τρόπο εγώ ξεκινώ κι αφήνω τα παιδιά να συμπληρώσουν έτσι ένα παιδί παίζει με τα ζωάκια καρτέλες και τα υπόλοιπα ΄΄διαβάζουμε΄΄τους στίχους.
Επέκταση
Τοποθετώ τις καρτέλες των ζώων σε διάφορα σημεία της τάξης θα πρέπει να πάν και να καθίσουν ανάλογα μ αυτό που ακούν πχ βάζω τον ελέφαντα πάνω σε ένα πάγκο, το λιοντάρι πάνω σε ένα τραπέζι, τον ιπποπόταμο πάνω στον καναπέ κτλ.
Παιχνίδι με γράμματα
Αντί για της καρτέλες των ζώων σε διάφορα σημεία της τάξης βάζω τα αρχικά γράμματα των ζώων ή όλη την λέξη κατα τον ίδιο τρόπο ακούγοντας τους στίχους βρίσκουν την σωστή θέση βλέποντας το γράμμα ή την λέξη.
το παιδί έχει στην διαθεσή του όλα τα ζωα ανακατεμένα και ακούγοντας τα τοποθετεί στη σωστή θέση
Στης καμηλοπάρδαλης την μύτη:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου