Τα Μαθηματικά είναι παντού γύρω μας κάθε μας ενέργεια σχεδόν είναι συνυφασμένη με μαθηματικές έννοιες, συγκρίσεις, μετρήσεις, ταξινομήσεις διατάξεις, κτλ.
Οι Ποσότητες που ''κρύβουν'' οι αριθμοί τα σύμβολά τους είναι παντού γύρω μας και τα χρησιμοποιεί το παιδί απο την πολύ μικρή του ηλικία.
Εμείς στο Νηπιαγωγείο με συγκεκριμένες ενέργειες βοηθάμε τα νήπια να κατακτήσουν θεμελειώδης μαθηματικές έννοιες βιωματικά μέσα από τις ανάγκες που γεννιούνται, μέσα απο ''προβλήματα'' που δημιουργούνται, το παιδί καλείται να βρεί λύσεις κι έτσι βήμα βήμα ανακαλύπτει την γνώση ενεργητικά μέσα από ευχάριστες διαδικασίες που έχουν νόημα κι ενδιαφέρον για το ίδιο.
Οι πίνακες αναφοράς που έχουν φτιάξει τα ίδια τα παιδιά είναι ένας ζωντανός χώρος μάθησης και καθημερινής ενασχόλησης απ όλα τα παιδιά( κάθε μέρα κι άλλο παιδί αλλάζει ημερολόγιο μόνο του, στην παρεούλα διαβάζει κάποιο άλλο παιδί όλο το ημερολόγιο και κάνει η ομάδα αν χρειαστεί διορθώσεις.
Ετσι λοιπόν συμπληρώνουν και το ημερολόγιο του μήνα αφού βρούν την ημερομηνία ,το ανάλογο καρτελάκι διαγράφουν την προηγούμενη μέρα και ζωγραφίζουν το ανάλογο σύμβολο καιρού για κείνη την μέρα.
Όταν τελειώσει ο μήνας γίνονται κάποιες παρατηρήσεις, άραγε είχαμε πολλές μέρες με ήλιο; ποιές ήταν πιο πολλές μήπως αυτές με συννεφιά τι να κάνουμε; να τις μετρήσουμε κτλ
Συνήθως δουλεύουν δύο νήπια στην αρχή τα οποία έχουν δουλέψει απο την προηγούμενη χρονιά σε πίνακες και δεν έχουν καμιά δυσκολία στο πως θα φτιάξουν τον πίνακα και πως θα τον συμπληρώσουν, τα λάθη γιατί μας ξέφυγε κάποια μέρα είναι στο πρόγραμμα εξάλλου μέσα απο τα λάθη μαθαίνουμε. Τα παιδιά δουλεύουν μόνα τους στην όλη διαδικασία έχω δώσει τις αρχικές οδηγίες κι είναι πολύ εντυπωσιακό πως αρχές Νοέμβρη κάνουν τόσο σπουδαίες κατακτήσεις.
Τα συμπεράσματα ανακοινώνονται στα παιδιά στην παρεούλα όπου επίσης απαντούν σε ερωτήσεις των παιδιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου