Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Πετάει ο Νένιος;


Το δικό μας παραμύθι: "Πετάει ο Νένιος;
(Νένιος απο το κιτρινένιος)
Αφού δουλέψουν στην  ομάδα το παραμύθι με τις έτοιμες εικόνες, τα ζωγραφικά στοιχεία πού συμπληρώνουν την υπόθεση, βάζουν σε σειρά τις σελίδες έτσι όπως εξελίσσεται η υπόθεση!

Πετάει ο Νένιος;;;

 Μια φορά κι ένα καιρό ένα παιδάκι που το έλεγαν Νένιο, ζούσε σε ένα κίτρινο σπίτι  με τους γονείς του και την αδερφή του, ήταν πάντα  χαρούμενος και γελαστός!
Φυσικά αγαπούσε πολύ όλα τα κίτρινα όπως το κίτρινο καπέλο του που φορούσε πάντα, όπως  το λεμόνι που το έτρωγε κάθε μέρα στην σαλάτα του!
Όπως καταλάβατε Νένιος( από το κιτρινένιος)
Μια μέρα που οι γονείς του έκαναν δουλειές και η αδερφή του ήταν στο σχολείο σκέφτηκε να ακούσει μουσική από το ραδιόφωνο ,έπαιζε Βιβάλντι που του άρεσε πολύ.
Του γεννήθηκε μια τολμηρή ιδέα , να σκαρφαλώσει στο ψηλότερο δέντρο της αυλή του.
Όταν με πολλή δυσκολία έφτασε στην κορυφή του δέντρου φοβήθηκε πολύ.
Είδε όμως στην ρίζα του δέντρου έναν κάστορα και του ζήτησε να πριονίσει το δέντρο για να κατέβει. Όμως ο κάστορας δεν κατάλαβε γιατί δεν ήξερε την γλώσσα των ανθρώπων.
Ευτυχώς για τον Νένιο γιατί αν το έκοβε, θα έπεφτε και θα τραυματιζόταν.
Έτσι όπως ήταν στην κορυφή και φοβόταν τον πήραν τα κλάματα, εκείνη την ώρα πέρασε από δίπλα του ένα τεράστιο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς σκέφτηκε να το πιάσει και να κατεβεί!
Τελικά αφού τεντώθηκε πάρα πολύ το έπιασε και άρχισε να πετάει….
Εκεί που πετούσε πάρα πολύ χαρούμενος και ΄έβλεπε την πόλη από ψηλά ένα ς απρόσεκτος γλάρος κατά λάθος τρύπησε το μπαλόνι…
Ο φίλος μας ο Νένιος άρχισε να πέφτει να πέφτει ..φώναζε βοήθεια και ευτυχώς τον άκουσε ο σκύλος του ο Αζόρ που έτρεξε γρήγορα και τον έσωσε, τον έβαλε στην πλάτη του και τον πήγε στο σπίτι του όπου τον περίμενε η οικογένειά του και η γάτα του! Και έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα!


Πορεία συγγραφής αυτού του βιβλίου!
Περίσσεψαν από άλλες δραστηριότητες κάποια κάνσον χαρτόνια, ένα σπίτι, μια καρδιά κα τα οποία στα πλαίσια της ανακύκλωσης και της δεύτερης ευκαιρίας (είπαμε έχουμε πάθος με το σεβασμό στο περιβάλλον)δεν πετάχτηκαν αλλά έμειναν σε ένα συρτάρι.
Ένα πρωινό λοιπόν στις Ελεύθερες Δραστηριότητες στην ομάδα των νηπίων έδωσα αυτό το υλικό όπως και εικόνες από παλιά παραμύθια και τους ζήτησα αν θέλουν να φτιάξουν κάτι με αυτά  ίσως το δικό τους παραμύθι. Έτσι λοιπόν τα άφησα να σκεφτούν να συνεργαστούν να πουν τις ιδέες τους ώστε σιγά σιγά να γεννηθεί ένα παραμύθι!
 Εικόνα και λόγος, λόγος και εικόνα με υπομονή και επιμονή σκαρώσαμε αυτό το βιβλίο.
Μεικτή τεχνική με κολλάζ και ζωγραφική! Τα νήπια γράφουν όπως μπορούν τις λεζάντες (αυθεντική  γραφή κι όχι αντιγραφή)Τα περσινά μου προνήπια τα περισσότερα εξ αυτών ήδη είχαν κατακτήσει την φωνολογική επίγνωση και ορισμένα την  συλλαβική γραφή και την πλήρη ανάπτυξη της, οπότε ήταν έτοιμα για το επόμενο βήμα!
Τα προνήπια συμμετέχουν στο έργο επικουρικά ζωγραφίζοντας την πόλη που έβλεπε από ψηλά ο Νένιος!
 Κατακτήσεις και δεξιότητες που αναπτύσσονται!
Η δημιουργία του δικού τους βιβλίου εξιτάρει και συναρπάζει τα παιδιά, χαίρονται και με  πολύ δημιουργικό τρόπο μέσα από ενδιαφέρουσες κι ελκυστικές δραστηριότητες κάνουν πλήθος κατακτήσεων.
Κατακτούν την ικανότητα αναδιήγησης της ιστορίας (προφορικός λόγος). Διαπιστώνοντας την αρχή, την μέση εξέλιξη ιστορίας και το τέλος.
Κατανοούν πως ένα κείμενο έχει ακολουθία γεγονότων και πώς να τα εικονογραφούν με την σειρά! ( ανάπτυξη κι εξέλιξη σχεδίου , ζωγραφικής).
Δημιουργείται το κίνητρο στα παιδιά να γράψουν (κατάκτηση του μηχανισμού της γραφής, ξεκινώντας από την συλλαβική γραφή)
Μαθαίνουν τα βασικά στοιχεία ενός βιβλίου εξώφυλλο, οπισθόφυλλο, σελιδοποίηση.
Αντιστοίχηση κειμένου με εικόνα.
Καλλιτεχνική επιμέλεια εξώφυλλου όπου με εικαστική διάθεση φτιάχνουν.
Την αναζήτηση του τίτλου του βιβλίου.
Την ανάπτυξη της συνεργασίας, βοηθώντας το ένα το άλλο, συμπληρώνοντας, καλλιεργώντας συζητήσεις κι έκφραση ιδεών για την λήψη αποφάσεων, όπως τον τίτλο, πως θα είναι το εξώφυλλο κτλ.!
Ενίσχυση αυτοεικόνας νιώθοντας  μικροί συγγραφείς αφού φτιάχνουν το δικό τους βιβλίο!
Νιώθοντας την χαρά της Δημιουργίας!
Αυτή είναι η πρώτη προσπάθεια συγγραφής και μπράβο στα παιδιά μου ,τα πήγαν περίφημα!
5ο Νηπιαγωγείο Ν Μουδανιών
Τμήμα 1ο Νηπιαγωγός Μοστάκη Μαίρη 02/11/2019

Συγγραφείς και εικονογράφοι τα παιδιά:














  
To βιβλίο αυτό αποτελεί
ΜΙΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΚΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ
συλλογική προσπάθεια, ανήκει σε όλα τα παιδιά κι είναι κοινή πνευματική ιδιοκτησία   ως εκ τούτου το προσέχουμε πάρα πολύ!
Το δανείζεται το κάθε παιδί για ΜΙΑ μέρα και το επιστρέφει την επομένη ώστε να έχουν όλα την ευκαιρία να το χαρούν με τις οικογένειές τους!

                                                           Την αναδηγούνται!
                                                    Φιλοτεχνούν το εξώφυλλο!
                                                         Κάνουμε την σελιδοποίηση!
Ένα παραμύθι που γεννήθηκε στις ελεύθερες δραστηριότητες το πρωί από τα νήπια και με αφορμή την ανακύκλωση εικόνων απο άλλες δραστηριότητες!
Μια δημιουργική δεύτερη ευκαιρία!!!





Δεν υπάρχουν σχόλια :