Στην σελίδα μου θα βρείτε κυρίως εργασίες που γίνονται από τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και που πιστεύω έχουν ενδιαφέρον!



Οι συνάδερφοι θα βρείτε χρήσιμες αναρτήσεις ως υλικό για ιδέες και αξιοποίηση στην τάξη!



Οι γονείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν κάποιες από τις εργασίες και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούμε με τα παιδιά τους, καθώς και να έχουν μια εικόνα για την φιλοσοφία της δουλειάς μου!



Θα διαβάσετε ενίοτε και θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος!

Πέμπτη, 27 Νοεμβρίου 2014

Δαίδαλος και Ίκαρος

Το βιβλίο που πετάει....


 ...στην φαντασία! στην δημιουργία! στην έκφραση! στην κατάκτηση της γνώσης!!!!


Το βιβλίο αυτό Δαίδαλος και Ίκαρος, είναι η τρίτη υπέροχη δημιουργία των παιδιών στα πλαίσια του ετήσιου προγράμματος που δουλεύουμε: « Ένα σακούλι μύθων ανοίγεται στο νηπιαγωγείο μας». Αφορμή για να ασχοληθούμε με τον συγκεκριμένο μύθο του Δαίδαλου και Ίκαρου δόθηκε με τον ο εορτασμό των Αρχαγγέλων 8 Νοεμβρίου όπου αναφερθήκαμε στους αρχάγγελους Μιχαήλ και Γαβριήλ  και βεβαίως στην ημέρα πολεμικής αεροπορίας. Σκέψεις πάνω στον μύθο: Συζητήσαμε για τον διακαή πόθο του ανθρώπου να πετάξει …παρατηρώντας τα πουλιά ήθελε κι αυτός να το καταφέρει, Πετάει ο άνθρωπος; Σήμερα πως πετάει ο άνθρωπος; Αεροπλάνα, ελικόπτερα κτλ.  Έκανε καλά ο Ίκαρος που δεν άκουσε την συμβουλή του πατέρα του; Κι άλλα…Δραματοποιήσαμε τον μύθο φορώντας φτερά στέμματα για τον Μίνωα και τον ήλιο κτλ. και αναπτύξαμε τους ανάλογους διαλόγους.
Οι μύθοι κι η ενασχόληση μαζί τους  σε πολλά επίπεδα δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτυχθούν Ολόπλευρα.
Προφορικός λόγος: Τα παιδιά διευρύνουν την δυνατότητα να εκφράσουν την σκέψη τους συζητώντας με κάθε ευκαιρία.
Δραματοποίηση: Αναπτύσσουν διάφορα εκφραστικά μέσα: λόγου κίνησης, έκφρασης, αντίληψης του μύθου, απόδοσης των γεγονότων με χρονολογική εξέλιξη. Ακόμα και τα παιδιά που έχουν κάποια συστολή παίζοντας θέατρο απελευθερώνονται κι εκφράζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αλλάζουν- μοιράζουν  ρόλους, συνεργάζονται , αποφασίζουν , αναζητούν μόνα τους τα σκηνικά αντικείμενα και το ανάλογο ένδυμα. Χαίρονται!  Όλα αυτά είναι γνώση που αποκτούν τα παιδιά με τον πιο ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.
Εικαστικά: Κάνοντας μόνα τους την επιμέλεια του εξώφυλλου του βιβλίου τους.
Σχέδιο: Εξελίσσουν τις δυνατότητες απόδοσης σχεδιαστικά διαφόρων καταστάσεων και γεγονότων. Και από το παιδάκι σπιτάκι που ζωγράφιζαν μόνο… τολμούν και κάνουν πραγματικές υπερβάσεις σε σχέδια που ούτε είχαν σκεφτεί πριν. ( Στην αρχή όταν ξεκίνησε αυτό το ταξίδι στον κόσμο της μυθολογίας και της δημιουργίας των δικών μας βιβλίων μου έλεγαν κυρία δεν μπορώ να κάνω αυτό…δεν ξέρω, αλλά με ενθάρρυνση και εμπιστοσύνη στις δυνάμεις που κρύβουν όλα τα παιδιά δείτε πως προχωράμε!!!)
Γραφή: Πόσο παραπάνω ευχαριστημένη να είναι μια δασκάλα όταν βλέπει τόσο μεγάλη πρόοδο και κατακτήσεις όλων των παιδιών. Άλλα παιδιά κατέκτησαν την συλλαβική γραφή και τώρα είναι σε φάση πλήρης ανάπτυξης, άλλα τώρα είναι στο στάδιο συλλαβικής γραφής, όλα κάνουν βήματα-άλματα θα έλεγα και τελικά όλα γράφουν. Τα παιδιά θέλουν να γράψουν, έχουν κίνητρο , …Φτιάχνουν βιβλίο!!!!
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΑΣ!!!
Η Νηπιαγωγός της τάξης Μοστάκη Μαίρη. 16/11/2014

                                              Βάζουν σε σειρά την εξέλιξη του μύθου
                                                                     Ο Λαβύρινθος
                                          Το πέταγμα του Δαίδαλου με τον Ίκαρο
                              Τα φτερά που λιώνουν κοντά στον ήλιο κι αρχίζει να πέφτει ο Ίκαρο;

Δραματοποίηση: Η χαρά των παιδιών, αφού διαβάσαμε το βιβλίο με τον μύθο και συζητήσαμε  είπαμε να παίξουμε τον μύθο.
                                                 Μίνωας και Δαίδαλος

                                        Ο Δαίδαλος που βοηθά τον Ίκαρο να βάλει τα φτερά του
                                                   Ο ήλιος με τις ακτίνες του

Δεν υπάρχουν σχόλια :