Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΑ ΞΩΤΙΚΑ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ

Αφού τους αφηγήθηκα με αστείο τρόπο τις σκανταλιές των ξωτικών πάνω στο ουράνιο τόξο τα ρώτησα αν θέλουν να φτιάξουμε το δικό μας ουράνιο τόξο με τα ξωτικά του για να παίζουμε, φυσικά απάντησαν Ναι αι αι αι αι.....
Εδώ η ομάδα χρωματίζει με πινέλα και τέμπερα το ουράνιο τόξο πολύ καλή ευκαιρία γνωριμίας με υλικά, τεχνική, χρώματα, προσοχή κτλ  για τα μικρά μας, και για μένα να δω πόσα και ποιά χρώματα γνωρίζουν τα προνήπια.

Η ομάδα χρωματίζει και κόβει τα ξωτικά, κάποια παιδιά που δεν θέλουν, ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες

Γράφω σαν πίνακα αναφοράς πάνω αριστερά μόνο τα αρχικά των ημερών με διαφορετικό χρώμα ένα για το αντίστοιχο ξωτικό, γι αυτά που ξεκινούν με το ίδιο, γράφω και το δεύτερο γράμμα , συμπληρώνω για κάθε γράμμα το τι έκανε το κάθε ξωτικό θα αξιοποιηθεί σε δευτερη φάση προσπαθώντας απο το αρχικό γράμμα να ''διαβάσουν'' το ρήμα, καθώς και πάνω στο ουράνιο τόξο τις ανάλογες λέξεις των χρωμάτων σαν πίνακας αναφοράς χρωμάτων.
Πλαστικοποιώ τον πίνακα, τα ξωτικά και γράφω στο πίσω μέρος καθε ξωτικού το ονομά του να το χρησιμοποιεί το παιδί σαν επιβεβαίωση.
Χριτσ χράτσ διάσπαρτα στο χώρο και στην πλάτη των ξωτικών κι είναι έτοιμο!


Ερώτημα -πρόβλημα 1
Ποιό ξωτικό είναι η Τετάρτη;
Θα πρέπει να σκεφτεί να κοιτάξει το πρώτο αλλά και το δεύτερο γράμμα της Τετάρτης γιατι υπάρχει κι η Τρίτη, αφού την βρεί στον πίνακα αναφοράς με τις μέρες της βδομάδας (κοπέλες που έχουν φτιάξει επίσης τα παιδιά) και αφού την εντοπίσει με το βελάκι και διαβάζοντας απο την αρχή θα πρέπει να  βρει και τα ανάλογα γράμματα στην λίστα πάνω αριστερά στο ουράνιο τόξο μας, θα πρέπει να δεί με τι χρώμα είναι τα γράμματα και να βρει το ανάλογο ξωτικό.
Απαιτητικό μα ευχάριστο!

Eρώτημα-Πρόβλημα 2
Το κόκκινο ξωτικό πως ονομάζεται;
Αντίστροφη πορεία απο την προηγούμενη αλλά με την ίδια λογική να εστιάσει στο αρχικό γράμμα

Eρώτημα-Πρόβλημα 3
Μαθηματική προσέγγιση πόσα είναι ολα τα ξωτικά πόσα έφυγαν πόσα έμειναν κτλ.






Οι μέρες σκοπίμως έχουν το ίδιο χρώμα για να ''διαβάσει'' τις καρτέλες και να μη ξεχωρίζει τις μέρες απο άλλα χαρακτηριστικά. Επίσης φτιαγμένες απο τα θαυματουργά χεράκια των παιδιών.

Κοιτάζει την πλατούλα για επιβεβαίωση, τα νήπια αν θέλουν να προσπαθήσουν μας λένε τι έκανε η Τετάρτη εντοπίζοντας το Γ του Γιώργου κτλ. Τα βοηθάμε και τέλος κάνουν με το ξωτικό τους την ανάλογη κίνηση πάνω στο ουράνιο τόξο θεατρικά και αστεία για να πάει μετά να΄΄ξεκουραστεί΄΄ στο΄΄δωμάτιό΄΄ του στο σπιτάκι- ημερολόγιο στην θέση για τις μέρες.


Παρατήρηση: Τα παιδιά το λάτρεψαν αυτό το παιχνίδι (φυσικά το ότι το έφτιαξαν μόνα τους και συμμετείχαν σ όλη την διαδικασία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ) τους άρεσε πολύ και αυτό που διαπίστωσα είναι πως και πιο αδιάφορα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και τα κατάφεραν παρα πολύ καλά βρίσκοντας με σχετική άνεση αυτό που τους ζητούσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: