Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Από το Α ως το Ω

Πίνακες Αναφοράς

Από την Αρχή ως το Τέλος, από τους πίνακες αναφοράς ως το κάθε τι που στολίζει την τάξη, το κάθε τι που φτιάχνουμε γίνεται από τα παιδιά εξ ολοκλήρου.
Προφανώς και δεν θα ναι η τελειότητα από άποψη λεπτομέρειας, προφανώς και δεν θα ναι η τελειότητα από ''φωτογραφική'' άποψη,
Θα ναι όμως η ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ απο παιδική ευαισθησία ,παιδική αθωότητα, αμείωτο ενδιαφέρον , προσπάθεια, αφοσίωση, χαρά για το αποτέλεσμα,ενθουσιασμό!!!
Τι πετυχαίνω επιλέγοντας ομολογουμένως το ''δύσκολο'' δρόμο του να κινητοποιώ κάθε φορά τα παιδιά να βγάλουν ότι μπορούν;
Θα μπορούσα να τα φτιάξω μόνη μου ωραιότατα (το έκανα πολύ παλιά) να τα πλαστικοποιήσω και να τα χω για κάποια χρόνια...πιστεύω πως οι στόχοι που πετυχαίνω με τον ''δύσκολο'' τρόπο δεν αφήνουν καμιά αμφιβολία!!!
Απίστευτη εξέλιξη των δεξιοτήτων τους, εικαστικές παρεμβάσεις, ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, συμμετοχή, συνεργασία, ομαδικό πνεύμα,εντυπωσιακή φωνολογική συνειδητοποίηση, τα παιδιά αρχίζουν και γράφουν και πιστεύω πως σ ένα μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται σ όλη αυτή την διαδικασία που κινητοποιεί όλες τις νοητικές δυνάμεις του παιδιού και το κάνει να σκεφτεί και να δει πράγματα επειδή τα φτιάχνει μόνο του και δεν του παρουσιάζονται έτοιμα.
Όταν μπαίνουν τα παιδιά στην τάξη τον Σεπτέμβριο δεν βλέπουν τίποτα, εκτός από μια αφίσα καλωσορίσματος ίσως, μια άδεια τάξη που τα καλεί να την γεμίσουν με δικές τους δουλειές.
Στο τέλος της χρονιάς δεν κρατώ ΤΙΠΟΤΑ όλες οι ομαδικές δουλειές τους μοιράζονται και είναι μπόλικες για να πάρουν όλα τα παιδιά και παραπάνω απο μιά , καθώς , αυτή είναι η φιλοσοφία μου ,και φτιάχνουν πολλά καθόλη την διάρκεια του έτους.
Όλα από τα παιδιά για τα παιδιά.
Τι πρόκληση αλήθεια ΟΛΟΚΛΗΡΟΙ ΤΟΙΧΟΙ  ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΟΥΝ!!!

Οι μέρες της βδομάδας.
Είναι απο τα πρώτα που φτιάχνουμε αρχές Σεπτέμβρη και είναι οι μόνες που μπαίνουν αρχικά στον φανελοπίνακα (ένας γεμάτος πίνακας από την Νηπιαγωγό απο την αρχή νομίζω μόνο σύγχυση προκαλεί στα μικρά παιδιά που αφομοιώνουν βήμα βήμα ξεκαθαρίζοντας μέσα τους την καινούργια γνώση)
 Αφού παίξουμε πολλά παιχνίδια με τις μέρες, τραγουδήσουμε, διαβάσουμε ιστορίες , τις δραματοποιήσουμε, τις χορέψουμε...ε! να μη τις φτιάξουμε κιόλας να θυμόμαστε τα ονόματά τους.


Αριστερά είναι φτιαγμένες απο χάρτινα πιατάκια όπου στις κορδέλες γράφω τις μέρες. Δεξιά με ροζ κάνσον και ανάλογη τεχνοτροπία. Επιλέγω σκοπίμως να μοιάζουν να έχουν τα ίδια χρώματα γιατί αν είχαν διαφορετικά χρώματα (ο Γιαννάκης θα λεγε κυρία αυτή με την κόκκινη κορδέλα είναι η Πέμπτη)  θα θυμόνταν απο μνήμης τις μέρες. Ο Στόχος μου είναι να αρχίσουν να ''διαβάζουν'' με τη σειρά τις μέρες και σταδιακά να ξεχωρίζουν το αρχικό γράμμα θέλω να εστιάσουν στην λέξη κι όχι στο χρώμα ή κάποιο άλλο διακριτικό!

Δεν υπάρχουν σχόλια: